شکایت از خامنه‌ای

سازمان های حقوق بشر در ایران گزارش دادند که مقامات ایرانی فعالان و وکلای دادگستری را به دلیل شکایت از خامنه‌ای به عنوان مسئول فاجعه کرونا بازداشت کرده اند.

دیشب، شنبه ۲۳ مرداد، نیروهای امنیتی ایران ۵ وکیل و دو فعال مدنی را در تهران بازداشت کردند، زیرا از رهبر به دلیل منع واردات واکسیناسیون شکایت کردند.

گزارش ها نشان دادند که بازداشت شدگان شامل ۵ وکلا لیلا حیدری، مصطفی نیلی، محمدهادی عرفانیان کاسب، آرش کیخسروی، محمدرضا فقیهی، مریم افرافراز “فعال مدنی و عضو جمعیت امام علی” و مهدی محمودیان “فعال سیاسی” هستند.

  • منع واردات واکسیناسیون

نیروهای امنیتی این هفت وکیل و فعال مدنی را پس از دستگیری و ضبط وسایل شخصی آنها از جمله تلفن های همراه‌شان، آنها به مکان نامعلومی منتقل کردند.

وکلای دادگستری و بستگان پنج وکیل و فعالان مدنی اظهار داشتند که تا کنون صبح امروز یکشنبه، آنها اطلاعاتی در مورد نهاد امنیتی بازداشت‌کننده، اتهامات منجر به دستگیری آنها یا محل بازداشت‌شدگان نمی دانند.

منابع تأیید کردند که دلیل دستگیری این وکلا و فعالان مدنی تلاش آنها برای شکایت از خامنه‌ای و دیگر مقامات ارشد رژیم ایران به عنوان مسئولان فاجعه کرونا و جان‌باختن هزاران از شهروندان ایرانی به دلیل تصميم منع واردات واکسیناسیون از سوی خامنه‌ ای، عنوان کردند.