تظاهرات ضد رژیم

جشن قهرمانی فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شب گذشته، جمعه ۸ مرداد، در تهران و چند شهر دیگر ایران به صحنه تظاهرات ضد رژیم و خامنه‌ای تبدیل شد.

در ادامه تظاهرات ایرانیان در همبستگی با اعتراضاتی که ۱۵ روز پیش در خوزستان آغاز شد، مردم و جوانان معترض در جشن پیروزی تیم پرسپولیس شعارهای ضد خامنه ای سر دادند.

معترضان شعارهایی مانند “مرگ بر دیکتاتور”، “این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت” و “مرگ بر جمهوری اسلامی” سر دادند.

همچنین جوانان معترض در مناطقی از تهران به ویژه تهرانپارس در شمال شرقی پایتخت، شعارهای “مرگ بر اصل ولایت فقیه”، “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” و “ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما” سر دادند.

علاوه بر این، نیروهای امنیتی، بسیج و یگان ویژه نیروی انتظامی با افرادی که برای جشن قهرمانی پرسپولیس به خیابان ها آمده بودند، درگیر شدند و نیروهای امنیتی شهروندان را مورد ضرب و شتم و مجروح قرار دادند.

ویدئوهای تظاهرکنندگان در تظاهرات ضد رژیم در خیابان پیروزی تهران و نارمک، گلستان، آریاشهر، فلکه صادقیه، و نسیم شهر پخش شد و آنها علیه خامنه و دولت شعار دادند.

همچنین شعارهای “توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه”، “این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت”، “بی‌شرف، بی‌شرف”، “مرگ بر دیکتاتور” و “رضا شاه روحت شاد” از میان شعارهای تظاهرکنندگان بودند.