دستگیری وزیر

دیشب، چهارشنبه ۱۸ شهریور، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از افزایش جایزه دستگیری وزیر کشور طالبان “سراج‌الدین حقانی” به ۱۰ میلیون دلار خبر داد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جایزه دستگیری سراج الدین حقانی، وزیر کشور طالبان به ۱۰ میلیون دلار افزایش می یابد.

بر اساس این بیانیه، حقانی به دلیل بازجویی در مورد حمله ژانویه ۲۰۰۸ به هتلی در کابل و ترور نافرجام حامد کرزی،  رئیس‌ جمهور پیشین کشور افغانستان، در سال ۲۰۰۸ تحت تعقیب است.

در این بیانیه همچنین آمده است که وزیر کشور طالبان یکی از مسئولین حملات مرزی طالبان به نیروهای آمریکایی در افغانستان بوده است.

از سوی دیکر، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نشان داد که حقانی ممکن است در پاکستان، به ویژه در شمال وزیرستان مخفی شود.

  • کابینه نه فراگیر است

جایزه ۱۰ میلیون دلار برای دستگیری وزیر کشور طالبان

ایالات متحده و اتحادیه اروپا یک روز پس از اعلام تشکیل دولت طالبان در کابل به دلیل عمل نکردن وعده های خود، از طالبان انتقاد کردند.

ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از انحصار کابینه بر اعضای طالبان و سوابق تروریستی برخی از اعضای آن ابراز نگرانی کرده اند.

به نوبه خود، کشورهای اتحادیه اروپا دولت افغانستان تحت رهبری طالبان را برخلاف وعده‌ های خود طالبان در هفته‌ های اخیر توصیف کرد.

نمایندگان کشورهای اتحادیه با صدور بیانیه ای از تشکیل دولت طالبان انتقاد کردند و گفتند که کابینه نه “فراگیر” است و نه “نماینده تنوع قومی و مذهبی در افغانستان” توصیف کرد.