اتوبوس خبرنگاران و اتوبوس حامل خبرنگاران

نجات‌یافتگان از سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست که به کشته شدن ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی منجر شد، جزئیات تکان دهنده درباره این حادثه وحشتناک را فاش کردند.

منابع مطبوعاتی ایران گزارش داده بودند كه یك اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر خود به استان آذربایجان غربی واژگون شد و به كشته شدن دو خبرنگار و زخمی شدن ۲۱ نفر دیگر منجر شد.

 

ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی

در حالی که عباس عبدی رییس پیشین انجمن روزنامه نگاران، تاکید کرد: «حادثه تاسف‌بار تصادف خبرنگاران محیط‌زیستی در ارومیه به درگذشت سه تن از همکاران و جراحت تعدادی دیگر از روزنامه‌نگاران منجر شد».

◊    قتل عمدی و اتوبوس ترمز ندارد!

باقر بهرامی رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: «ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که در بخش اخبار محیط زیست خبرگزاری های “ایسنا” و “ایرنا” کار می کردند، در واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست کشته شدند».

اتوبوس خبرنگاران

اما خبرنگاران نجات‌یافتگان جزئیات تکان دهنده را بیان کردند، و توضیح دادند که این حادثه عمدی بود.

نجات‌یافتگان از واژگونی اتوبوس تاکید کردند: «این اتوبوس از ابتدا ترمز نداشته و می‌خواستند ما را بکشند».

زینب رحیمی، یکی از آن نجات‌یافتگان گفت: «خود آقای علی حاجی مرادی، مسئول واحد فنی ستاد احیای دریاچه ارومیه، می‌گوید از صبح من می دیدم راننده اتوبوس فقط دارد با دنده کار می‌کند و ترمز ندارد».

وی اضافه کرد: «مهشاد کریمی سه روز دیگر عروسی‌اش بود و شرف داشت و شوهرش در راه است و ما باید جنازه زنش را به او تحویل بدهیم».