قتل و مثله کردن

پدر و مادر کارگردان سینمای ایران، بابک خرمدین، به قتل و مثله کردن پسرشان و انداختن بقایای مثله شده وی در سه سطل زباله در شهرک اعتراف کردند و گفتند که پشیمان نیستند.

این اعترافات در اولین جلسه بازجویی در دادسرای امور جنایی تهران انجام شد و والدین بابک گفتند: «انگیزه داریم و از قتل پسرمان پشیمان نیستیم».

 صبح یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت، یک کارگر شهرداری هنگام تخلیه زباله در منطقه شهرک اکباتان کیسه ای حاوی بقایای اعضای بدن انسان پیدا کرده بود و این بقایای شامل سرشانه، دوکف دست، دوبازو و دومچ پا بود.

 کارگر شهرداری به پلیس گزارش داد و در جایی که تحقیقات اولیه نشان داد اندامها متعلق به فردی است که کمی قبل از آن کشته شده است.

◊    راز جنایت در تصاویر دوربین مداربسته

با تحقیقات و  کنترل تصاویر ضبط‌ شده دوربین مداربسته در همان حوالی مشخص شد که یک زن و مرد پیر یک ساعت قبل کیسه ای را که حاوی جسد بود، به سطل آشغال انداخته اند.

سپس پزشکی قانونی از تشخیص هویت جسد اعلام کرد وگفت که اعضای بدن مرد ۴۸ ساله ای به کارگردان سینما، بابک خرمدین است.

شش ساعت پس از کشف اعضای بدن بابک، مأموران به خانه پدرش در اکباتان رفتند و والدین وی به به قتل و مثله کردن پسرشان اعتراف کردند و همچنین گفتند که جسد وی را در سطل زباله انداختند و سپس از شهر خارج شدند.

احمد، پدر بابک ۸۱ ساله و مادر ۷۴ ساله اش دستگیر و  پابند داشتند و به به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند.

◊    انگیزه‌ای ارتکاب این جنایت 

پدر بابک در اعترافات خود گفت: «با پسرم اختلاف عقیده داشتیم و او با ما مرتباً بدرفتاری می کرد و حتی در سالهای اخیر گاهی اوقات مرا کتک می زد و مادرش را می زد».

وی افزود: «من و همسرم به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای چند ماه به شمال کشور رفتیم و در این مدت فهمیدیم که بابک دائماً دانش آموزانش را که همه آنها دختر جوان بودند به خانه می آورد».

وی ادامه داد: «بابک دختران جوان را به اتاق خود می برد و مادرش را مجبور به سرگرمی آنها می کرد.. او به حرفم و مادرش گوش نداد و آبروی‌ مان در خطر بود. در چنین شرایطی بود که من و همسرم تصمیم گرفتیم روزی او را بکشیم».

◊    جزئیات قتل

پدر بابک اظهار داشت: «جمعه شب مادرش غذای مرغ درست کرد و در آن مواد بیهوشی گذاشت، اما او روز بعد آن را خورد و بی حرکت روی صندلی نشسته بود که پاهایش را با یک نوار پارچه ای بسته بودند و سپس یک باند پلاستیکی دور گردن او قرار دادند و او چندین ضربه با چاقو زد و او را کشت».

وی تاکید کرد: «همسرم هیچ نقشی در قتل بابک نداشت و  قتل و مثله کردن حوالی ساعت ۵ بعدازظهر اتفاق افتاد که من و همسرم جسد را به دستشویی بردیم و در آنجا مثله کردیم».

وی توضیح داد: «اعضای بدن بابک را داخل کیسه ها قرار دادیم و تصمیم گرفتیم که جسد را حدود ساعت ۱۲ شب از خانه خارج کرده و در سه مکان شهر رها کنیم».