حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه معراج در سقز
حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه معراج در سقز

حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه معراج در سقز؛ موج دوم مسمومیت‌های مشکوک در مدارس دخترانه کشور در حال ادامه داری است و گزارش‌های جدیدی از وقوع این مسمومیت‌ها در مدارس سقز منتشر شده است.

حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه معراج در سقز

پایگاه خبری هه‌نگاو، که اخبار مربوط به مناطق کردنشین را پوشش می‌دهد، در روز یکشنبه ۲۰ فروردین اعلام کرد که حداقل شش دبیرستان دخترانه در شهر سقز، شامل دبیرستان‌های دخترانه طالقانی، معارج و سمیه، هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و در نتیجه تعداد زیادی از دانش‌آموزان مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

اعتراضات مردم در سقز با شعار مرگ بر خامنه‌ای

پایگاه خبری مذکور همچنین اظهار کرده که نیروهای یگان ویژه در سطح خیابان‌های شهر سقز مستقر شده‌اند و مردم نیز شعارهای ضد حکومت سر می‌دهند. علاوه بر این، حساب توئیتری +۱۵۰۰تصویر نیز پس از مسمومیت دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه معارج در سقز، اعلام کرد که مردم در مقابل مدرسه جمع شده‌اند و شعار “مرگ بر خامنه‌ای” می‌دهند.

برخی منابع خبری هم درگیری مردم معترض و والدین دانش‌آموزان با نیروهای امنیتی در مقابل دبیرستان دخترانه معارج سقز را گزارش کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که در پی این تنش، نیروهای امنیتی چند تن از شهروندان را بازداشت کرده و مسیرهای منتهی به خیابان شهناز که محل دبیرستان معارج است، را مسدود کرده‌اند.