خطر
حسین رحیمی، فعال مذهبی و سیاسی پناهنده ایرانی در ترکیه

در پی اعلام اخراج خود از ترکیه به ایران، فعالان حقوق بشر اعلام کردند که جان دکتر حسین رحیمی، فعال سیاسی و مذهبی ایرانی پناهنده در ترکیه در خطر است.

دکتر حسین رحیمی یکی از فعالان سیاسی و مذهبی ایران به دلیل مخالفت با رژیم و حکومت جمهوری اسلامی و فعالیت سیاسی برای فرار از فشار، سرکوب و شکنجه رژیم جمهوری اسلامی به ترکیه پناهنده شده بود.

منابع آگاه از انتقال این فعال مذهبی و سیاسی به کمپ دیپورتی اکیورت انکارا از تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱  با تصمیم مقامات ترکیه خبر دادند.

وکیل دکتر رحیمی نیز به نوبه خود اعلام کرد که فعالان سیاسی و نهادهای حقوق بشری موفق شدند جلوی دیپورتی این فعال سیاسی به ایران را بگیرند.

وکیل دکتر رحیمی اضافه کرد: «جلوی دیپورت را گرفته ایم ولی ساعاتی قبل طی تماس با دکتر رحیمی اطلاع یافتیم این امر صحت نداشته و دولت ترکیه قصد دیپورت دکتر را دارد».

این وکیل مدافع حقوق بشر از فعالان و سازمان های بین المللی حقوق بشر در سراسر جهان خواست دست یاری به دکتر رحیمی بدهند و اظهار داشت که در صورت اجرای تصمیم ترکیه و اخراج وی به ایران، دکتر رحیمی در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

وکیل دکتر حسین رحیمی اضافه کرد: «با توجه به فعالیتهای این هم میهن بازگشت ایشان احتمالا خطر مرگ را به همراه خواهد داشت از تمامی فعالین حقوق بشری و رسانه های آزاد درخواست کمک به ایشان را داریم».