آیفون

کاربران شبکه‌های اجتماعی کمپین شدیدی را علیه زینب سلیمانی، دختر فرمانده سپاه قدس که توسط نیروهای آمریکایی در عراق کشته شد، پس از حضور در مراسم یادبود وی در حالی که یک آیفون مدرن در دست داشت، به راه انداختند.

کاربران توییتر تصویری از زینب، دختر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، در سالگرد کشته شدن پدرش را در حالی که یک گوشی مدرن آمریکایی به همراه دارد، منتشر کردند.

فعالان سیاسی و کارشناسان از زینب سلیمانی انتقاد کرده‌اند، زیرا زینب همواره خواستار انتقام از آمریکا، اسرائیل و همه کسانی است که در قتل پدرش شرکت داشتند.

همه از این تصویر انتقاد کردند و به اظهارات ضد آمریکایی زینب سلیمانی اشاره کردند، اما او از آیفون ساخت آمریکا استفاده می کند.

آقای وحید هِرُوآبادی، فعال لیبرال سکولار نیز تصویر زینب را مسخره کرد و در توئیتر نوشت: «تصاویر زینب سلیمانی و گوشی در دستش خبرساز شده، برخی نیز سخنان او درباره انتقام سخت و سنخیتش با گوشی اپل را به نقد کشیده‌اند».

آقای هِرُوآبادی اضافه کرد: «پ‌ن: پیش از این آیت‌الله خامنه‌ای نیز درباره گوشی‌های لوکس آمریکایی نیز سخنرانی کرده بود».

به نوبه خود، ادی کوهن، سیاستمدار و روزنامه‌نگار اسرائیلی در توضیح این عکس به زبان عربی نوشت:«زینب سلیمانی گوشی ساخت آمریکا را حمل می‌کند که پدرش را کشته است».