جلسه بازپرسی هنرمند معترض، توماج صالحی، به صورت آنلاین برگزار شد
جلسه بازپرسی هنرمند معترض، توماج صالحی، به صورت آنلاین برگزار شد

جلسه بازپرسی هنرمند معترض، توماج صالحی، به صورت آنلاین برگزار شد؛ در توئیتر خود، وکیل دادگستری امیر رئیسیان اعلام کرد که جلسه بازپرسی توماج صالحی، خواننده ترانه‌های اعتراضی، در روز یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، در دادسرای اصفهان برگزار شد.

جلسه بازپرسی هنرمند معترض، توماج صالحی، به صورت آنلاین برگزار شد

طبق اظهارات امیر رئیسیان، توماج از طریق ویدیوکنفرانس در جلسه حضور داشت و به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد. وی همچنین امیدواری خود را بیان کرد که با رفع نقایص تحقیقات، پرونده آقای صالحی هر چه سریع‌تر به دادگاه بدوی ارسال شود.

وکیل دادگستری امیر رئیسیان در هفته گذشته اعلام کرده بود که دادگاه پرونده موکلش را به خاطر “ایرادها” و “رفع نقص تحقیقات” به دادسرا بازگردانده است. با این حال، طبق اظهارات این وکیل، گذشته بیش از یک ماه است که دادسرا هیچ اقدامی برای اجرای دستورات دادگاه ننموده است.

اتهامات عليه توماج صالحی

توماج صالحی با پنج اتهام مواجه است که شامل “افساد فی الارض”، “تبلیغ علیه نظام”، “همکاری با دولت متخاصم”، “دعوت مردم به کشتار و اغتشاش” و همچنین “توهین به رهبری” می‌شود.

با توجه به قوانین کیفری جمهوری اسلامی، اتهاماتی مانند “افساد فی الارض” و “محاربه” ممکن است منجر به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، خواننده ۳۳ ساله، شود.

توماج صالحی در روز هشتم آبان سال گذشته، در میان اعتراضات سراسری، در روستای گِردبیشه که در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، بازداشت شد. وی که اهل شاهین‌شهر اصفهان است، در روزهای قبل از دستگیری، محل زندگی خود را مخفی نگه داشته و پیام‌های زیادی را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.