سه روز پیش ، جمهوری اسلامی ایران خبر ترور دانشمند هسته ای “محسن فخری زاده” افسر ایرانی در سپاه پاسداران ایران و استاد فیزیک دانشگاه امام حسین تهران و برجسته ترین دانشمند هسته ای در برنامه هسته ای ایران را اعلام کرد.

وی در اثر حمله تروریستی که در انفجاری انجام شد و به دنبال آن تیراندازی انجام شد ، بر اثر زخمها درگذشت.

در یک زمینه مرتبط ، منابع گزارش دادند که قطر از ترور دانشمند ایرانی “فخری زاده” مطلع بوده و این ترور را با پنتاگون آمریکا هماهنگ کرده است.

این منابع با اشاره به سفر رئیس ستاد قطر ، سرلشکر “غانم بن شاهین الغانم” به فرماندهی مرکزی ایالات متحده “پنتاگون” در اواسط ماه نوامبر ، این موضوع را نشان دادند.

این دیدار به منظور هماهنگی با طرف آمریكایی و حمایت لجستیكی از ترور بود ، قطر پس از عملیات با دیپلماتیک با ایرانی ها بازی می كرد ، یعنی برای آرام كردن آن تلاش می كرد تا تهران هیچ عکس العمل متضادی علیه منافع آمریكا در منطقه خلیج فارس نداشته باشد.

به نوبه خود ، واشنگتن یک هفته پیش یک B52 را به قطر فرستاد که در پایگاه نیروی هوایی الودید که میزبان مقرهای فرماندهی مرکزی و مقر فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده است ، فرود آمد.

بر این اساس ، سایت farsnews24 مشتاق برقراری ارتباط با برخی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی برای آشنایی با دیدگاه های آنها در مورد این موضوع بود.

محسن فخری زاده دانشمند به معنای طبیعی کلمه نبود و هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت تحصیلی وی در دسترس نیست

با سوال آقای امیر مقدم ، روزنامه نگار ایرانی ، که مدیر روابط عمومی و معاون مدیرعامل دولت یازدهم قبلی در ایران بود در این باره ، وی اظهار داشت که “محسن فخری زاده دانشمند به معنای طبیعی کلمه نبود و هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت تحصیلی وی در دسترس نیست.

زاده فقط یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران بود و از ابتدای جاه طلبی های هسته ای جمهوری اسلامی ، وی پس از تماس با کره شمالی و سپس با عبدالقادر خان پاکستانی که عنصر مهم در ساخت بمب اتمی و کلاهک هسته ای است که عامل هدر دادن ثروت مردم بود ، این پروژه را رهبری می کرد. این همچنین عامل مهمی در تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریكا و بسیاری از بلایای ناشی از این تحریم ها بود.

در نتیجه ، مقامات ایرانی اسرائیل و سپس امارات متحده عربی را به دلایل مختلف ، بدون مدرک مشخص ، متهم کردند. شاید از جمله آنها توافقنامه صلح باشد که اخیراً ابوظبی با تل آویو منعقد کرده و تفاوت سیاستهای دو کشور (ایران و امارات) در مورد برخی از بحرانهای خاورمیانه ، به ویژه سوریه و سایر موارد.

در سطح دیگری ، و با پرسیدن سوال از آقای خاویر آریباس ، روزنامه نگار اسپانیایی و مدیر روزنامه “آتالایار” ، علاقه مند به مسائل خاورمیانه ، در مورد نظر خود در مورد ادعاهایی که پس از ترور “محسن فخری زاده” از طریق یک حمله تروریستی به وجود آمد ، گفت: “این اتهامات بی اساس است زیرا هیچ کس تصور نمی کند امارات به دنبال صلح در سراسر منطقه خاورمیانه باید در چنین فرایندی نقش داشته باشد.
وی گفت که ما می توانیم به یاد بیاوریم که چگونه امارات متحده عربی اخیراً چند تن کمک بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا به ایران ارسال کرده است.

وی گفت: “اتهامات ایران علیه امارات و اسرائیل به دلیل توافق صلح و آغاز عادی سازی روابط اساساً مبنایی ندارد.”
روابط بین امارات و اسرائیل بر اساس دوازده نقطه همکاری در همه بخش ها است ، اما شامل اقدامات از این نوع نیست.

علاوه بر این ، هیچ مدرکی در ایران وجود ندارد که اسرائیل این حمله تروریستی را انجام داده باشد ، همه آنها فقط اتهاماتی است که دولت ایران دریافت کرده است.

سفر یک تیم عالی رتبه نظامی آمریکا به قطر

منابع آگاه: سفر یک تیم عالی رتبه نظامی آمریکا به قطر، نسبت به اجازه استفاده از پایگاه‌های آمریکا در قطر برای عملیات نظامی علیه رژیم ایران