قطر در ترور دانشمند ایرانی فخرزاده نقش دارد؟ ،روزنامه “واشنگتن پست” در نظر گرفت که ترور دانشمند هسته ای ایران ، محسن فخری زاده ، “نقاط ضعفی را در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ایران نشان داد”.

آیا قطر در ترور دانشمند ایرانی فخرزاده نقش دارد؟

گزارشی نشان می دهد که دولت ترامپ ممکن است از ترور دانشمند ایرانی فخرزاده اطلاعات قبلی داشته باشد و این از طریق ملاقات قبلی بین امیر قطر و مشاور رئیس جمهور آمریکا دو ماه پیش در دوحه بوده است.

خبرگزاری قطر گزارش داد ، شیخ تمیم ، امیر قطر ، در دفتر خود در کاخ البحر ، مشاور ارشد جارد کوشنر ، رئیس جمهور ایالات متحده ، پذیرایی کرد.

وی خاطرنشان كرد كه روابط استراتژیک نزدیک بین كشور قطر و ایالات متحده آمریكا ، علاوه بر بحث درباره تعدادی از موضوعات مورد علاقه ، به ویژه روند صلح در منطقه خاورمیانه ، مورد بررسی قرار گرفت.

نقاط ضعف در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ایران

روزنامه “واشنگتن پست” در نظر گرفت که ترور دانشمند هسته ای ایران ، محسن فخری زاده ، “نقاط ضعفی را در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ایران نشان داد”.

براساس مقاله منتشر شده توسط این روزنامه ، حمله ای كه روز جمعه باعث كشته شدن فخری زاده شد ، شواهدی از كمبودها در زمینه امنیتی و اطلاعاتی بود و همچنین كمتر از دو ماه قبل از روی كار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریكا ، وضعیت منطقه را خطرناك تر كرد. اختیارات وی برای پیروی از رویکردی که می تواند منجر به تجدید روابط ایران و آمریکا شود.

فهیم الحمید خاطرنشان می کند که ترور زادا “از نظر همه معیارها دومین ضربه مهلک به رژیم ایران تلقی می شود ، زیرا رژیم در ابتدای سال جاری به سختی از ترور فرمانده نیروی قدس قاسم سلیمانی در عراق نجات یافت ، تا اینکه یکی از مهمترین افراد خود را که در پرونده هسته ای ایران بود از دست داد.