تیراندازی

سازمانهای حقوق بشر در کردستان اعلام کردند که نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی پدر دختربچه ۷ ساله را در اتوبان تبریز به زنجان به تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شده بود، دستگیر کردند.

نیروهای جمهوری اسلامی پس از اطلاع‌رسانی از این حادثه و واکنش های منفی در شبکه های اجتماعی، شب دیروز، دوشنبه ۵ بهمن، پدر یک دختر ۷ ساله کرد را که در جریان تیراندازی به خودروی سواری در محور تبریز – زنجان کشته شده بود، دستگیر کردند. 

ماجرای قتل این دختر به ۲۹ دی ماه برمی گردد که ماموران نیروی انتظامی به دلیل نداشتن مدارک ماشین در تعقیب یک دستگاه پژو ۴۰۵ بودند. و  در جریان تعقیب با شلیک ۱۵ گلوله، کودک هفت ساله ای به نام “مزگین پلنگی” جان باخت و یکی دیگر از دختران همین خانواده به نام “فلک پلنگی” نیز زخمی شده بود.

نیروهای امنیتی با اشاره به اینکه راننده که فرزند خانواده است گواهینامه نداشت و فرار کرد، مأموران به خودرو شلیک کردند که منجر به کشته شدن یک دختر و مجروح شدن یک دختر دیگر شد.

مزگین

وب‌سایت “شبکه حقوق بشر کردستان” نوشت که پس از حادثه تیراندازی و کشته شدن این دختربچه، ماموران انتظامی خانواده وی را تحت فشار قرار داده و پدر کُردش “کمال پلنگی” را تهدید کردند که از ارائه هیچ گونه اطلاعات و گزارشی خودداری کنند.

مراسم ترحیم این دختر در ۴ بهمن ماه برگزار شد و روز گذشته نیروهای امنیتی کمال پلنگی، پدر کودک مقتول را در حین تشییع دستگیر کردند.