نوید افکاری و پویا بختیاری
نوید افکاری و پویا بختیاری

گزارهای منتشر شده، بر تهدید و فشار نیروهای امنیتی ایران به خانواده های نوید افکاری و پویا بختیاری، تا بر سر مزارشان در سالگرد اعدام یکی از آنها و تولد دیگری حاضر نشوند، تاکید کردند.

در آستانه سالگرد اعدام نوید افکاری و روز تولد پویا بختیاری، دو شهروند کشته شده توسط رژیم جمهوری اسلامی، گزارش شده است که نیروهای امنیتی ایران بر خانواده های آنها فشار آورده و خواستار عدم برگزاری مراسمی بر سر مزار آنها شده اند.

مادران کشته‌شدگان توسط رژیم جمهوری اسلامی

سعید افکاری، برادر نوید افکاری که در شهریور پارسال اعدام شد، شب دیروز، جمعه ۱۹ شهریور، اعلام کرد که نهادهای امنیتی در آستانه کشته شدن برادرش اقدام به تهدید خانواده و بستگان او کرده‌ اند.

  • تهدید و بازداشت 

سعید افکاری در توییتر نوشت: «درحالی که به سالگرد کشته‌شدن برادرم نوید افکاری نزدیک میشویم، نهادهای امنیتی با تهدید و فشار در میان فامیل و آشنایان می‌ خواهند مانع ما شوند».

وی اضافه کرد: «ما سه سال است زیر وحشیانه‌ترین سرکوب‌های شما ایستاده‌ایم، هرچند داغدار اما باز هم می‌ ایستیم».

از سوی دیگر، دیروز جمعه سالروز تولد پویا بختیاری بود که همچنین توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی که در اعتراضات آبان ۹۸ کشته شد.

همزمان با روز تولدش، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی مخالف رژیم جمهوری اسلامی، مسیح علی نژاد، در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که نیروهای امنیتی ایران خانواده پویا بختیاری را تهدید کرده و به آنها هشدار داده اند که هیچ گونه مراسم بر سر مزار خود برگزار نکنند.