تحریم های جدید ایالات متحده بر نهادهای دینی و اقتصادی وابسته به رهبر ایران تأثیر می گذارد

چند روز قبل از عزیمت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید و در ادامه کارزار “فشار حداکثر” علیه ایران ، ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد.

این تحریم های جدید شامل “اداره حرم امام رضا” و “کمیته اجرای دستور امام” بود ، دو سازمان تحت کنترل علی خامنه ای رهبر معظم ایران.

و روز گذشته دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این تحریم ها شامل ۱۶ نهاد و ۳ شهروند است.

خزانه داری آمریکا همچنین اسما احمد مرو ، رئیس اداره حرم امام رضا (ع) و همچنین محمد مخبر ، رئیس کمیته امر امام (ره) را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

خزانه داری توضیح داد که این دو سازمان توسط رهبر ایران ، علی خامنه ای کنترل می شوند.

ایالات متحده قبلاً تعدادی از لیست های نظامی ، امنیتی ، مالی و مذهبی خامنه ای را تحریم کرده است.

وزارت بازرگانی آمریكا این شركتها را به عنوان یك شبكه پشتیبانی عظیم خامنه ای توصیف می كند كه به متحدان خود كمك می كند ، به شهروندان ظلم می كند و حقوق بشر را نقض می كند.

تحریم های ایالات متحده همچنین شامل شرکت بارکت ، شرکت توسعه الکترونیکی مبین ایران ، شرکت مفید رهبر ، شرکت مسکن و توسعه قدس رضوی ، شرکت معدن قدس رضوی ، شرکت کاشی کاری قدس رضوی و شرکت رضوی برای بورس سهام بود و اوراق بهادار ، و شرکت اقتصادی رضوی.

این تحریم ها پس از آن صورت می گیرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: “نادیده گرفتن برنامه موشکی ایران و زمینه سازی برای دستیابی تهران به سلاح هسته ای ، ایالات متحده را در معرض خطر قرار داد و ما در مقابل این خطرات ایستادیم.”