کشاورزان اصفهان

کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار ویدئوهایی از تجمع از کشاورزان اصفهان در صبح روز دوشنبه، ۱۵ فروردین ماه، در مقابل دادگستری اصفهان در اعتراض به کم آبی و شرایط بد کشت خبر دادند.

ویدئوهایی از این تجمعات منتشر شد و در آن کشاورزان فاش کردند که مسئولان استان از جمله دادستان عمومی و انقلاب، فرمانده نیروی انتظامی و استاندار سابق به وعده خود مبنی بر تامین آب کشاورزان اصفهان عمل نکرده اند.

کشاورزان اصفهان در این تجمع با تاکید بر اینکه دادستان کل و استاندار سابق اصفهان و همکارانشان عامل اصلی خشک شدن زاینده رود هستند خواستار محاکمه و پیگرد قضایی این افراد شدند.

به نوبه خود، حسین وحیدا، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان دیروز گفت: «اگر جریان زاینده‌رود بعد از مدت ۱۰ روز بسته شود، کشت کشاورزان شرق اصفهان آسیب زیادی خواهد دید و ممکن است به نتیجه نرسد».

آقای وحیدا تصریح کرد: «آب حداقل تا نیمه خردادماه باید جریان باشد، و کشت گندم تا پایان کشت و حداکثر تا ۲۰ خردادماه نیازمند آب است».

اما علیرغم اظهارات عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان، مهران زینلیان، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد که ادامه زاینده رود تا اواسط خرداد امکان پذیر نیست.

شایان ذکر است تعدادی از کشاورزان هفته گذشته در اعتراض به شرایط بد کشت و کمبود آب در مقابل جهاد کشاورزی اصفهان تجمع کردند.