تجمع در تهران

همزمان با آغاز تجمع سراسری معلمان در برخی شهرهای ایران صبح امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت، نیروهای امنیتی رژیم با حمله به معلمان از تجمع در تهران و یاسوج جلوگیری کردند.

همچنین گزارش شده است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تجمع معلمان در تهران جلوگیری کردند، و اینکه تعدادی از تظاهرکنندگان را مورد تعرض قرار دادند و تعدادی دیگر را در شهرهای مختلف کشور دستگیر کردند.

اعتراضات سراسری

به نوبه خود کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان تایید کرد که تعدادی از معلمان در شهر یاسوج، مسعود فرهیخته و لطف‌الله جمشیدی در تهران، و سیامک چهرازی در اهواز پس از ضرب و شتم و توهین در اعتراضات امروز توسط ماموران یگان ویژه، لباس شخصی و نیروی انتظامی دستگیر شدند.

اعتراضات سراسری

معلمان معترض در این تظاهرات امروز تصاویری از معلمان زندانی و نوشته‌هایی در دفاع از آنها در دست داشتند و شعارهایی مثل “معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”، “جای معلم زندان نیست،‌ جای ظالم ایران نیست” و “معلم زندانی آزاد باید گردد” سر می‌دادند.

تجمع معلمان در سراسر کشور از صبح پنجشنبه در تعداد زیادی از شهرها آغاز شد و معلمان معترض خواستار آزادی بی قید و شرط معلمان زندانی، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پایان فشارها و سرکوب مستمر و سیستماتیک فعالان صنفی، رفع شکایت ها، اجرای صحیح طبقه بندی و برابری حقوق شدند.