بازداشت سخنگوی شورا
عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون فرهنگیان استان گیلان

شامگاه دیروز، سه شنبه ۶ مهر، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با صدور بیانیه ای بازداشت سخنگوی کانون فرهنگیان گیلان “عزیز قاسم‌زاده” را محکوم کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه خود خواستار پاسخگویی دولت جمهوری اسلامی به مطالبات قانونی و صنفی معلمان و آزادی تمامی معلمان زندانی شده است.

بیانیه ای این شورا همچنین نشان می دهد که آقای قاسم زاده تنها یک روز پس از اعتراض معلمان در بیش از ۴۰ شهر ایران دستگیر شد و تأیید کرد که دستگیری سخنگوی کانون فرهنگیان گیلان بدون مجوز قانونی انجام شده است و هنوز از محل نگهداری خود اطلاعی در دست نیست.

◊    علت بازداشت ناشناس!

به نوبه خود، کانون صنفی فرهنگیان گیلان دستگیری سخنگوی خود در این شهر را محکوم کرد و بازداشت وی را با خشونت و رفتارهای ناشایست توصیف کرد.

کانون صنفی گیلان در بیانیه ای خود اظهار داشت: «از مواضع و اهداف صنفی ایشان حمایت کرده و از نیروهای امنیتی می خواهد که از این اعمال غیرقانونی دست بردارند و گفتگوی مسالمت آمیز و محترمانه را با تشکل ها و نهادهای مدنی از جمله تشکل های صنفی فرهنگیان هموار نمایند».

شایان ذکر است که مقامات قضایی در ایران هنوز دلیل دستگیری قاسم‌زاده را اعلام نکرده اند؛ در حالی که نزدیکان و بستگان عزیز قاسم زاده امیدوارند این هنرمند، معلم و خواننده سرشناس به زودی با قید وثیقه آزاد شود.