استعفای خامنه‌ای

منابع حقوق بشری از ادامه بازداشت دو فعال سیاسی که با امضای نامه ای خواستار استعفای خامنه‌ای شده بودند، خبر دادند.

سازمان های حقوق بشری در ایران گزارش داده اند که جواد لعل محمدی، فعال سیاسی و یکی از امضا کنندگان نامه استعفای رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای، هنوز در مکان نامعلومی در بازداشت به سر می‌ برد.

نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی محمدی را روز چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت، در مشهد به دلیل انتقاد از رهبر ایران دستگیر کرده بودند.

منابع حقوق بشر همچنین تأیید کردند که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی همسر، دختر و خواهر این فعال سیاسی را برای چند ساعت بازداشت و سپس آزاد کردند.

سپاه پاسداران و ماموران اطلاعاتی همچنین عباس واحدیان شاهرودی، یکی دیگر از امضاکنندگان نامه استعفای خامنه‌ای را روز چهارشنبه، ۱۰ شهریور، در شهر بندر انزلی دستگیر کردند.

شایان ذکر است که جواد لعل محمدی و عباس واحدیان شاهرودی از ۱۴ فعال مدنی و سیاسی در داخل ایران هستند که در ۲۲ خرداد سال ۹۸ نامه سرگشاده ای صادر کردند.

در نامه خود، فعالان خواهان استعفای علی خامنه ای از رهبری حکومت جمهوری اسلامی، تغییر اساسی در قانون اساسی و پیگرد فساد در ایران بودند.

سازمان های حقوق بشری در ایران تأیید کرده اند که بیشتر نویسندگان و امضا کنندگان این نامه بازداشت شده اند و احکام سنگین شدید برای آنها صادر شده است.