ابراهیم رئیسی

لغو مراسم افطار و دیدار ابراهیم رئیسی با هنرمندان که قرار بود روز جمعه ۱۹ فروردین ماه برگزار شود، واکنش های گسترده ای را در رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

واکنش‌ها بین مخالفان و هواداران متفاوت بود، زیرا منتقدان رژیم اظهار داشتند: «سلبریتی‌ها، هنرمندان و چهره‌های هنری حاضر نشده‌اند با رئیسی افطار کنند».
این در حالی است که رسانه های حامی دولت و حامیان نظام دلیل لغو برنامه افطار هنرمندان با رئیس جمهور را شرایط جوی خطرناک عنوان کردند.

شایان ذکر است که قرار بود ۱۷۰ هنرمند سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی شامگاه جمعه ۱۹ فروردین ماه با ابراهیم رئیسی در محوطه باز نهاد ریاست جمهوری دیدار و افطار کنند.

در همین راستا روزنامه شرق نوشت: «قریب به ۹۹ درصد آنها به بهانه‌هایی مانند کرونا، بیماری، مسافرت از حضور عذر خواستند.. دولتی‌ها شرایط جوی را عامل لغو مراسم می‌دانند اما علت لغو شدن در واقع این بود که چهره‌های هنری حاضر نشده‌اند با رئیسی افطار کنند».

اما رسانه های دولتی امتناع هنرمندان از ملاقات با رئیسی را رد کردند و آن را کذب محض محض دانستند و نوشتند: «ابتدا قرار بود این برنامه با حضور ۱۷۰ نفر در فضای باز نهاد ریاست جمهوری برگزار شود، و پس از آلودگی هوا تصمیم گرفته شد که این برنامه به مسجد نهاد ریاست جمهوری منتقل شود. اما چون فضای مسجد کوچک بود و امکان پذیرایی در خور شأن هنرمندان وجود نداشت برنامه لغو شد».