طی یک سال ۲۲۵ نفر در شهرهای کردنشین ایران خودکشی کرده اند

در گزارش سالانه حقوق بشر آمده است که حداقل ۲۲۵ نفر در شهرهای کردنشین ایران از ژانویه ۲۰۲۰ تا ژانویه خودکشی کرده اند و ۲۰ درصد آنها کودکان و نوجوانان هستند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان حقوق بشر “هنگائو” ، ظرف مدت یک سال حداقل ۲۲۵ نفر از جمله ۱۰۳ زن و ۱۲۲ مرد در ۴ استان یعنی ایلام ، کردستان ، کرمانشاه و آذربایجان غربی خودکشی کردند.

در میان ۲۲۵ نفری که طی سال گذشته در شهرهای مختلف کردستان خودکشی کرده اند ، ۲۰ درصد زیر ۱۸ سال هستند.

سازمان حقوق بشر “هانگائو” گفت که در میان ۴۵ نوجوان ، ۲۶ دختر و ۱۹ پسر ، که در یک سال گذشته در شهرهای مختلف کردستان جان خود را از دست دادند ، ۲۱ نفر از آنها زیر ۱۵ سال بودند.

بیشترین تعداد موارد خودکشی کودک در شهرهای کردنشین ، در آذربایجان غربی با ۱۵ کودک و به دنبال آن خودکشی کودک در میان چهار استان تحت مطالعه ، در منطقه کردستان ۱۳ کودک ، کرمانشاه ۱۱ کودک و ایلام ۶ کودک ثبت شده است.

گزارش این سازمان حقوق بشری به خودکشی در ۴ استان یعنی کردستان ، ایلام ، کرمانشاه و آذربایجان غربی پرداخته است و شهر سنندج در منطقه کردستان با ۷۷ مورد خودکشی ، در راس خودکشی ها در میان این چهار استان بوده است.

شهرهای کرمانشاه و ارومیه در استان های کرمانشاه و آذربایجان غربی با ۵۶ خودکشی که منجر به مرگ شد در جایگاه دوم قرار گرفت و ایلام با ۳۶ خودکشی در رده سوم قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر چندین مورد خودکشی به ویژه خودکشی دانش آموزان نوجوان در شهرها و استانهای مختلف ایران گزارش شده است.