روحانی: ایرانی ها آزمایش واکسن خارجی نخواهند کرد

بعد از اینکه راهنما واردات واکسن غربی را ممنوع کرد … روحانی: ایرانی ها آزمایش واکسن خارجی نخواهند کرد

یک روز پس از اعلام رهبر ممنوعیت واردات واکسن از ایالات متحده و انگلیس ، حسن روحانی اعلام کرد که مردم ایران “به ابزاری برای آزمایش واکسن خارجیواکسن خارجی تبدیل نخواهند شد”.

رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی ضد کرونا گفت: ما واکسن هایی داشتیم که زودتر وارد کشور می شدند ، اما این واکسن ها برای آزمایش روی افراد بود که مورد قبول وزارت بهداشت قرار نگرفت.

روحانی اسامی این واکسن ها را روشن نکرد ، اگرچه در مرحله آزمایش انسانی ، واکسن به طور داوطلبانه به تعداد محدودی از افراد تزریق می شود.
همچنین یک برنامه واکسن برای همه شهروندان ایالات متحده و کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده است.

روحانی همچنین گفت که ایران بیش از ۴۰ روز به دنبال انتقال وجوه برای خرید واکسن کرونا بوده است و “این یکی از جنایاتی بود که ایالات متحده علیه ایران انجام داده است.”

وی افزود: خرید و تهیه واکسن یکی از اولویت هایی است که در زمان مناسب و با شرایطی که اعلام خواهد شد محقق و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

قابل ذکر است که دو روز پیش ، ایرج حریرچی ، دستیار وزیر بهداشت ، گفت که ایران هنوز قراردادی برای خرید واکسن غیر از موارد ارائه شده توسط برنامه خوواچس سازمان بهداشت جهانی امضا نکرده است.

گزارش شده است که سازمان بهداشت جهانی بر برنامه کوواکس نظارت می کند و در حال کار برای خرید واکسن کرونا و توزیع آن در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​است.

دیروز ، جمعه ، رهبر معظم انقلاب علی خامنه ای واردات “واکسن کرونا آمریکایی یا انگلیسی” به ایران را ممنوع کرد و گفت که وی همچنین به واکسن کرونا ساخت فرانسه اعتماد ندارد.