تأسیسات نفتی آرامکو

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، ایران را به دست داشتن در حملات اخیر به  تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی متهم کرد.

الجبیر گفت: «تمام موشکهای بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین که به عربستان سعودی حمله کردند ساخت ایران است یا توسط ایران تهیه شده است و بسیاری از آنها از شمال و از دریا می آیند، به عنوان ما گفتیم».

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشت که ایالات متحده تصمیم گرفت حوثی ها را از لیست تروریسم بین المللی خارج کند.

نقض قوانین بین المللی

وی اضافه کرد: «در همان روز، شبه نظامیان حوثی به فرودگاه غیرنظامی در ابها، پادشاهی سعودی، حمله کردند و سپس به تأسیسات نفتی آرامکو حمله کردند».

عالیجناب الجبیر توضیح داد: «آنها موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین را بی پروا علیه غیرنظامیان، چه در عربستان سعودی و چه در یمن، پرتاب می کنند و هر تلاشی برای دستیابی به توافق صلح یا همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل را رد می کنند».

 وی افزود: «بنابراین، موضع ما در مورد حوثی ها و ایرانی ها کاملاً واضح است، یعنی اینکه آنها در لیست تروریسم قرار دارند و هیچ کس نباید با آنها برخورد کند».

از سوی دیگر، وی توضیح داد گروه “انصارالله” حملات خود را با هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های بالستیک و قایق های بمب گذاری شده انجام می دهد و نیروهای سعودی و یمنی را در داخل یمن و داخل خاک پادشاهی هدف قرار می دهد.