اعتراض بازاریان سقز به حملات شیمیایی به مدارس: آغاز اعتصاب
اعتراض بازاریان سقز به حملات شیمیایی به مدارس: آغاز اعتصاب

اعتراض بازاریان سقز به حملات شیمیایی به مدارس:منابع حقوق بشری اعلام کرده‌اند که در اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان در شهر سقز، بازاریان این شهر به اعتصاب پرداخته‌اند.

اعتراض بازاریان سقز به حملات شیمیایی به مدارس: آغاز اعتصاب

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز این اعتصاب را در روز دوشنبه ۲۱ فروردین نشان می‌دهند.

این اعتصاب یک روز پس از اعتراضات گسترده مردمی در سقز رخ داد که منجر به درگیری نیروهای امنیتی با معترضان شد و نیروهای حکومت نیز به سمت مردم تیراندازی کردند.

به گفته ویدیوهای منتشر شده، مردم سقز در روز یکشنبه با توجه به مسمومیت دانش‌آموزان دختر چند مدرسه در این شهر، در برابر این مدارس شعارهای ضد حکومتی اعم از شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه معراج در سقز

اعتراضات به مسموم‌سازی دانش‌آموزان

گزارش‌ها حاکی است که اعتراضات به مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر در ایران به مناطق کردنشین محدود نمی‌شود. در این رابطه، در بوشهر تشکل دانش‌آموزان انقلابی بوشهر و تشکل دانش‌آموزان انقلابی تهران در محکومیت تداوم حمله شیمیایی به مدارس، بیانیه مشترکی صادر کرده‌اند.

برخی منابع خبری هم درگیری مردم معترض و والدین دانش‌آموزان با نیروهای امنیتی در مقابل دبیرستان دخترانه معارج سقز را گزارش کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که در پی این تنش، نیروهای امنیتی چند تن از شهروندان را بازداشت کرده و مسیرهای منتهی به خیابان شهناز که محل دبیرستان معارج است، را مسدود کرده‌اند.