درمان طبیعی

علیرضا سپهری، یک فیزیوتراپیست تأیید کرد که فقط ۲٪ از افراد مبتلا به بیماری فتق دیسک کمر به جراحی نیاز دارند و بسیاری از دردهای شدید ستون فقرات با درمان طبیعی “فیزیوتراپی” و درمان غیر جراحی بهبود می یابد.

سپهری توضیح داد که درمان غیر جراحی شامل تغییر در سبک زندگی، داروها، استراحت و فیزیوتراپی است و ممکن است بیمار به تزریق اپیدورال نیاز داشته باشد.

 وی همچنین گفت که جراحی زمانی ضروری است که بیمار به مدت ۳ ماه با دقت و صحیح به درمان غیر جراحی پایبند بوده و نتیجه خوبی نگرفته است.

فیزیوتراپیست تاكيد کرد: «هدف اصلی فیزیوتراپی یا درمان طبیعی ستون فقرات به این معنی است که بیمار سبک زندگی خود را اصلاح کرده و از داروهای مناسب استفاده کرده است.
اگر با وجود همه اینها درد بیمار بهبود نیابد، ممکن است جراح مغز و اعصاب به جراحی روی خواهد آورد».

وی ادامه داد که در حال حاضر، کمر درد و ستون فقرات دومین علت شایع پس از سرماخوردگی برای معاینات پزشکی و غیبت در ایالات متحده است.

فیزیوتراپیست کمر و زانو خاطرنشان کرد که گاهی اوقات و در موارد بسیار خاص بیمار باید طی ۴۸ ساعت خیلی سریع تحت عمل جراحی قرار گیرد.

وی افزود: دلایل زیادی کمردرد وجود دارد که فقط با معاینه فیزیکی و گزارش ام آر آی می توان به طور قطعی تشخیص داد.

وی اضافه کرد: «متاسفانه با این حال، بیشتر افراد جامعه کمردرد را علت فتق دیسک کمر می دانند، در حالی که دیسک کمر فقط قسمت کوچکی از کمردرد است».