قیمت دلار
قیمت دلار از مرز ۳۰ هزار تومان گذشت!

یک روز پس از پایان بی نتیجه مذاکرات وین، قیمت دلار آمریکا در ایران از مرز ۳۰ هزار تومان گذشت. قیمت یورو به بیش از ۳۴ هزار تومان و پوند به ۴۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار از مرز ۳۰ هزار تومان گذشت!

قیمت دلار در بازار ارز ایران که در دو هفته گذشته اندکی کاهش یافته بود، روز شنبه و یک روز پس از پایان مذاکرات وین به بیش از ۳۰هزار تومان رسید.

تعدادی از سایت ها از جمله «اقتصاد نیوز» از رسیدن قیمت دلار در شامگاه چهارشنبه به ۲۹ هزار و ۱۳۰ تومان خبر داده بودند و انتظار افزایش قیمت این ارز از صبح امروز شنبه را داشتند.

قیمت هر دلار آمریکا طی شش سال آینده به حدود ۲۸۵ هزار تومان خواهد رسید

نورنیوز که نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران است، افزایش قیمت دلار در جمعه شب را «یک نقشه کاملا طراحی شده» توصیف کرده و آن را ناشی از «کانون‌های ارزی در چند کشور خارجی همسایه» و «عناصری در داخل با هدف سوداگری» می داند. “

از سوی دیگر پایگاه خبری نورنیوز گفته است که با اقدامات انجام شده در روزهای اخیر «نوسانات بازار ارز کاملا کنترل شده و تاثیر محسوسی بر روند عمومی در بازار نگذاشته است».

قیمت هر دلار آمریکا طی شش سال آینده به حدود ۲۸۵ هزار تومان خواهد رسید.
و خبرگزاری تسنیم دو روز پیش در گزارشی نوشت که بودجه ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن امکان لغو تحریم ها تهیه شده و دولت با توجه به ادامه تحریم ها حجم فروش نفت را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش داده است. قیمت کمتر قیمت هر بشکه ۶۰ دلار و نرخ ارز ۲۳ هزار تومان است.

افزایش شدید ارزش دلار مدتی قبل از خروج آمریکا از برجام در سال۹۷ آغاز شد و در سه سال گذشته ارزش آن نزدیک به ۱۰ برابر شده است.

گزارش سازمان برنامه و بودجه که در پایان دولت حسن روحانی تهیه شده بود، هشدار داد در صورت ادامه تحریم ها، قیمت هر دلار آمریکا طی شش سال آینده به حدود ۲۸۵ هزار تومان خواهد رسید.