خاندان پهلوی

محمدرضا باهنر، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اظهاراتی پرشور گفت که شاه خائن نبود و اینکه دموکراسی خاندان پهلوی در انقلاب اسلامی کشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی به روزنامه شرق اظهار داشت که بعد از ۱۵ سال از انقلاب اسلامی مشکلات را به گردن شاه می اندازند در حالی که هر چه داشتند از رژیم گذشته بود و نظام شاه را مسئول هر مشکلی می دانستند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «نباید به دنبال اشتباهات دولت‌های سابق و خاندان پهلوی باشیم زیرا به هر حال همه دولت‌ها در تمام دنیا یک رقیب دارند و این که عدم موفقیت را به گردن رقبا بیاندازیم امری غیرممکن است».

♦    ادامه برجام..

وی همچنین از رویکرد دولت ابراهیم رئیسی برای حل مشکلات کشور انتقاد کرد و مقامات حکومت جمهوری اسلامی را به فساد و وعده های دروغ مورد حمله قرار داد.

باهنر توضیح کرد که برخی از مسئولان جمهوری اسلامی به مردم گفتند تا دو ماه آینده بحران زاینده رود را حل می کنند، ۳۰ سال است که این مشکل حل نشده است، پس چگونه می توان در دو ماه آینده آن را حل کرد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره مذاکرات هسته ای برجام صحبت کرد و به اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی که خواستار انزوای ایران از کشورهای جهان هستند، حمله کرد.

وی ادامه داد: «ادامه برجام و شرایط آن بستگی به فهم و شعور رقبای ما دارد و این که فکر نکنند که بعد از چهل سال مقاومت و ایستادگی حالا وا می‌دهیم یا امتیاز اضافه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد».