تیم ملی زنان ایران
خروج تیم ملی زنان ایران از رده بندی فیفا

خروج تیم ملی زنان ایران از رده بندی فیفا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا در رنکینگ حضور ندارد، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده بندی تیم های فوتبال بانوان را اعلام کرد ، جایی برای تیم بانوان ایران نبود و از رنکینگ خارج شده است.

.خروج تیم ملی زنان ایران از رده بندی فیفا

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده بندی تیم های فوتبال بانوان را اعلام کرد ، جایی برای تیم بانوان ایران نبود و از رنکینگ خارج شده است.

تیم ملی ایران از قبل دوباره از رده بندی فیفااز رنکینگ فیفا خارج شده بود. این رده‌بندی به رویدادها و تورنمنتهایی بستگی دارد که در ماههای اخیر برگزار شده است ، اما تیم ملی ایران پس از بازگشت از دور دوم مقدماتی المپیک در فروردین 97 بسته شد.

.در سال 2008 به خاطر شرکت در تورنمنت هایی مانند مقدماتی و دوستانه غرب آسیا شناخته شدید و به رده بندی FIFA راه یافتیم. تنها سه سال از زمان تشکیل تیم ملی می گذرد که به دلیل مسابقات نسبتاً مستمر و نتایج خوب تیم ملی در رده 48 جهان قرار گرفت، اما تعطیلی فوتبال زنان و لغو ارتباطات بین المللی اثری از ایران در رنکینگ از دسامبر 2014 تا ژوئن 2017 باقی نگذاشت.

با رتبه ۵۵ جهان به رنکینگ برگشتید

با رتبه ۵۵ جهان به رنکینگ برگشتید متأسفانه ، از آن زمان تاکنون ما فقط در رتبه پایین قرار گرفته ایم و با اعلام هر رتبه جدید ، موقعیت ما کاهش یافته است و در آخرین رتبه ، رتبه هفتاد و یکم جهان را دارید. تا امروز با اعلام ترتیب جدید ، برای دومین بار رتبه را ترک کردیم.
دلیل آن عدم فعالیت تیم ملی از فروردین ۹۸ و مسابقات مقدماتی المپیک است.