توقیف دو میلیون بشکه نفت
تلاش آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت که شاید از ایران آمده باشد

تلاش آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت، منابع آگاه روز سه شنبه به خبرگزاری بلومبرگ گفتند كه دولت آمریكا به دنبال توقیف یک تانكر حامل بار حدود دو میلیون بشكه نفت است كه احتمالاً متعلق به ایران است.

تلاش آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت که شاید از ایران آمده باشد

منابع آگاه روز سه شنبه به خبرگزاری بلومبرگ گفتند كه دولت آمریكا به دنبال توقیف یک تانكر حامل بار حدود دو میلیون بشكه نفت است كه احتمالاً متعلق به ایران است.

این منابع ناشناس اظهار داشتند که پس از توقیف محموله توسط وزارت دادگستری آمریکا ، اکنون نفتکش حامل پرچم لیبریا در حال انتقال به آبهای آمریکا است.

براساس این گزارش ، این نفتکش در زمان دولت دونالد ترامپ و قبل از روی کار آمدن دولت جو بایدن توقیف شد.

تحریم های گسترده ای علیه ایران

دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، به عنوان بخشی از استراتژی “فشار حداکثر” خود ، تحریم های گسترده ای علیه ایران اعمال کرد و تلاش کرد جریان درآمد جمهوری اسلامی را قطع کند.

شرکتی که مالک این نفتکش یونانی است گفت که در ابتدا معتقد بود این محموله متعلق به عراق است اما پس از فهمیدن احتمال حمل ناخواسته نفت ایران موضوع را با مقامات آمریکایی مطرح کرد.

بلومبرگ گزارش داد سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

گفته می شود این نفتکش یونانی محموله خود را از یک نفتکش دیگر در بندر فجیره امارات دریافت کرده است.

بلومبرگ گفت این نفتکش سپس در ماه نوامبر به آبهای عمان رفت و طبق ردیابی های موجود ، این کشتی به آفریقای جنوبی رفت و اکنون به سمت شمال به آبهای اقیانوس آتلانتیک می رود.