آژیر خطر در غرب تهران
علت پخش صدای آژیر خطر در غرب تهران؟

علت پخش صدای آژیر خطر در غرب تهران، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که آژیر قرمز در تهران را در نیمه شب جمعه ۱۰ بهمن شنیدند. همزمان گزارش هایی از تغییر مسیر پرواز هواپیمایی ترکیش ایرلاینز منتشر شد.

علت پخش صدای آژیر خطر در غرب تهران

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که آژیر قرمز در تهران را در نیمه شب جمعه ۱۰ بهمن شنیدند. همزمان گزارش هایی از تغییر مسیر پرواز هواپیمایی ترکیش ایرلاینز منتشر شد.

ساعاتی بعد ، مقامات امنیتی گفتند که به دلیل نقص در سیستم امنیتی ، آژیر قرمز به صدا درآمد.

معاون امنیتی استاندار تهران با بیان اینکه صدای آژیر قرمز در نتیجه نقص در سیستم صوتی نظارتی نزدیک شهر آزمایش در تهران ایجاد شده است ، گفت: “هیچ مشکلی امنیتی وجود ندارد و مردم نگران نباشند.”

آژیر خطر پس از 15 دقیقه خاموش شد

حمیدرضا گودرزی به خبرگزاری تسنیم گفت که آژیر خطر پس از 15 دقیقه خاموش شد.

منصور درجاتی ، مدیرکل بحران تهران ، به شبکه خبر ایران گفت: “به دلیل نفوذ آب ناشی از ریزش باران شدید در ساختمان یکی از سازمان ها در غرب تهران ، سیستم امنیتی فعال شده و آژیرها به صدا درآمد.” یک مسئله خصوصی نیست ، مردم نباید نگران باشند.

ساکنان غرب تهران با انتشار فیلم هایی در شبکه های اجتماعی که در آن آژیرها به وضوح شنیده می شود ، نگرانی خود را ابراز کرده اند.

در همین حال ، خبرگزاری فارس با استناد به روابط عمومی در فرودگاه امام “شایعات” در مورد حادثه هواپیمایی خطوط هوایی ترکیه را تکذیب کرد و نوشت که یک هواپیمای مسافربری ترکیش ایر به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در تهران مجبور به تغییر مسیر شد.