عکاس ایرانی
عکاس ایرانی برنده جایزه بین المللی شد

عکاس ایرانی برنده جایزه بین المللی شد، گروه «قرنطینه» عکاس ایرانی برنده جایزه طلایی فستیوال جهانی «میهودو» شد.

مریم سعیدپور ، عکاس ایرانی ، با مجموعه عکس “قرنطینه” جایزه اصلی فستیوال بین المللی رسانه‌های تصویری جوانان «میهودو» ژاپن را از آن خود کرد.

عکاس ایرانی برنده جایزه بین المللی شد

گروه «قرنطینه» عکاس ایرانی برنده جایزه طلایی فستیوال جهانی «میهودو» شد.

براساس این گزارش ، به نقل از انجمن عکاسان ایران ، این فستیوال که در سومین دوره خود با همکاری آکادمی چینى برگزار شد ، با شعار “ما با هم هستیم و لحظات 2020 را فراموش نمی کنیم” برگزار شده است.

مریم سعیدپور گروهی از عکسهای “قرنطینه” را از ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز کرده بود تا خاطرات دوران قرنطینه را به روشی دیگر ثبت کند.

خانم سعیدپور درباره تجربه ضبط این مجموعه عکس گفت: در روزهای قرنطینه ، خانه ها به زندان و پناهگاه امن مردم تبدیل شدند. افراد در این دوره احساسات مختلفی را تجربه کردند. خبر تکان دهنده تعداد مجروحان و تعداد کشته شدگان شنیده شده بود. اما خانه بار دیگر پناهگاه و مکانی امن برای فرار از مرگ شد.

 

انتشار کتابی در مورد داستان های محلی هرمزگان

کتاب “«قصه های سینه به سینه هرمزگان» تألیف مریم بهمنی چاهستانی  که در آن داستانهای محبوب ، صمیمی و ابدی هرمزگان روایت می شود.

این کتاب ، شامل 103 صفحه ، توزیع شده در بیش از 1000 نسخه ، به قیمت 40،000 ریال ، توسط نشر کتاب آشنا منتشر شد.

کتاب «قصه های سینه به سینه هرمزگان» دارای 27 داستان است که برخی از آنها با عنوان های گاو زرد ، دوستی با شیطان ، خداداد ، روباه و پیرزن ، داستانعاقبت روزی حلال ، لقمان حکیم و ملانصرالدین است.