آب
میزان آب روزانه مورد نیاز بدن
میزان آب روزانه مورد نیاز بدن، نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای همه مناسب نیست. میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد متفاوت است و شما می توانید آن را با توجه به وزن خود محاسبه کنید.

میزان آب روزانه مورد نیاز بدن

نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای همه مناسب نیست. میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد متفاوت است و شما می توانید آن را با توجه به وزن خود محاسبه کنید.
نحوه محاسبه مقدار روزانه آب مورد نیاز بدن هر ساله مردم بیش از 4 تریلیون متر مکعب آب شیرین می نوشند. شاید شنیده باشید که لازم است روزانه 8 لیوان آب بنوشید تا تمام فرایندهای بدن شما به خوبی کار کند.

محاسبه میزان آب مورد نیاز بدن

فرمولی وجود دارد که به شما کمک می کند مقدار آب مورد نیاز بدن خود را محاسبه کنید: مقدار آب مورد نیاز در روز بر حسب لیتر برابر است با وزن شما در کیلوگرم ضربدر 0.033 ضرب
یک روش دیگر محاسبه مقدار آب است. بدن شما با ضرب وزن خود در 33 و سپس تبدیل عدد بدست آمده در میلی لیتر به لیتر نیاز دارد و مقدار آب و مایعات مورد نیاز بدن را بدست می آورید.

قانون “8 لیوان آب در روز”

تمام قسمت های بدن ما از آب تشكيل شده است. به عنوان مثال ، قلب و مغز 73٪ آب و ریه ها 83٪ آب است.
همه ما با این ایده آشنا هستیم که باید روزانه 8 لیوان آب بنوشید. با این حال ، نوشیدن این مقدار آب یک قانون نیست بلکه یک پیشنهاد است. در حقیقت ، بدن شما ممکن است به آب کم یا زیاد احتیاج داشته باشد.

عواملی که میزان آب مورد نیاز بدن را تحت تأثیر قرار می دهند

با توجه به وزن خود ، چه مقدار آب در روز باید بنوشید؟ ما این را به طور کامل توضیح دادیم. ما در مورد مسائل مهم آن بحث کردیم ، که شامل موارد زیر است:

جنسیت و سن:

بدن هر فرد مقدار متفاوتی آب دارد. بنابراین ، سن و جنسیت مختلف به مقادیر مختلف آب نیاز دارند.

وزن:

طبق مطالعات ، بزرگسالان که شاخص توده بدنی بالاتری دارند. علاوه برهیدراتاسیون کافی ، آب ممکن است به شما در کاهش وزن نیز کمک کند.

محیط:

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید ، بدیهی است که به آب بیشتری احتیاج دارید. و اگر در نزدیکی دریا یا اقیانوس زندگی می کنید ، جایی که رطوبت هوا بیشتر است ، بدن شما به مقدار کمتری از آن نیاز دارد.

ورزش:

اگر یک ورزشکار هستيد یا به طور منظم ورزش کنید ، بیش از یک فرد معمولی تعریق خواهید کرد. بنابراین باید مایعاتی را که از دست می دهید جایگزین کنید.