محبوبترین بازیگر

شهاب حسینی، هنرپیشه سینما و تئاتر و تلویزیون، مجری، کارگردان و گوینده ایرانی که محبوبترین بازیگر ایرانی در نقش شهید است در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران متولد شد.

نام کامل وی سیدشهاب الدین حسینی تنکابنی  است كه  فرزند ارشد خانواده خود است و یک برادر و دو خواهر دارد. 

پدرش سید فخرالدین حسینی، معلم آموزش و پرورش است که در ترجمه و نوشتن کتاب مشارکت داشت و برای او چندین رمان و کتاب منتشر کرد.

در مورد مادرش، او امدادگر سیار بود و به دلیل شغل مادرش به خرم آباد نقل مکان کردند و تا سال ۶۲ در آن شهر ماندند.

 محبوبترین بازیگر ايرانی تحصیلات خود را در رشته کارشناسی روانشناسی در دانشگاه تهران آغاز کرد اما آن را به پایان نرسانید و او را به قصد مهاجرت به کانادا ترک کرد. 

حسینی در سال ۷۴ ازدواج کرد و فرزند اول وی “محمدامین” در زمستان سال ۸۲ و فرزند دوم وی “امیرعلی” در تابستان ۹۰ به دنیا آمد.

حسینی برای بازی در فیلم سوپراستار، سیمرغ بلورین جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ۸۷ را دریافت کرد.

 

مهتمرین مجموعه‌های تلویزیونی خود:

شهرزاد، ، شهرزاد ۲، شهرزاد ۳، سرزمین کهن، رقص پرواز، پلیس جوان،‌ تب سرد، شوق پرواز، مدار صفر درجه، وکیل، همسفر، و پس از باران است.

 

مهتمرین فیلم‌های سینمایی خود:

خانه ماهرخ، اولین برف، مست عشق، نرگس، هزارتو، برادرم خسرو، امتحان نهایی، دوران عاشقی، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، به امید دیدار، برف روی شیروانی داغ، سوپر استار، دل‌شکسته، بچه‌های ابدی، این زن حرف نمی‌زند، شمعی در باد، آدمک‌ها، و تعبیر خواب.

 

نظر پیشگامان سایت های شبکه های اجتماعی در مورد محبوبترین بازیگر

شهابی یکی از محبوب ترین هنرمندان در شبکه های اجتماعی است.

همانطور که صفحه توئیتر ماری اصفهانی اشاره کرده است که شهاب حسینی هنگام اجرای نقش شهید عباس بابایی در سریال “شوق پرواز” گفت: ما سربازان فرهنگی کشورمان هستیم.

در حالی که صفحه تراب۱۱۱ گفت: «تو دوره ای که سلبریتیا کشورو میکوبونن .. تو شهاب باش».

به نوبه خود، صفحه عطیه مهدی‌زاده نشان داد: «از لحاظ جذاب ترین و به یادماندنی ترین نقشی که بازی کرده. #شهید_بابایی #شهاب_حسینی».