اعتراضات سیستان‌وبلوچستان
سازمان ملل متحد کشته‌شدن ۲۳ نفر در اعتراضات سیستان‌وبلوچستان را محکوم کرد

سازمان ملل متحد کشته‌شدن ۲۳ نفر در اعتراضات سیستان‌وبلوچستان را محکوم کرد، روز جمعه ، ۱۵ اسفند ، سازمان ملل شلیک به سوخت‌بران و معترضان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت که احتمالاً بیش از 23 نفر توسط سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی کشته شده اند.

سازمان ملل متحد کشته‌شدن ۲۳ نفر در اعتراضات سیستان‌وبلوچستان را محکوم کرد

روز جمعه ، ۱۵ اسفند ، سازمان ملل شلیک به سوخت‌بران و معترضان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت که احتمالاً بیش از 23 نفر توسط سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی کشته شده اند.

https://twitter.com/UNHumanRights/status/1367813131112751106?s=20

روپرت کول‌ویل سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز (جمعه) در ژنو گفت: “حداقل 10 سوخت‌بر گاز با گلوله های سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان کشته شدند.”

آقای کول‌ویل تأکید کرد که تأیید دقیق تعداد کشته‌شدگان به دلیل اختلال در اینترنت دشوار است ، اما گزارش های “تأیید نشده” نشان می دهد که در ناآرامی های اخیر در ایران بیش از 23 نفر کشته شده اند.

دست‌کم ۲۳ نفر به دست نیروهای کشته‌شده اند

ناآرامی ها در سراوان پس از آن رخ داد که ماموران سپاه پاسداران به سوی سوخت‌بران که به محدودیت‌های تازه معترض بودند، شلیک کردند و تعدادی را کشته و زخمی کرد.

روز پنجم اسفند ، برخی از مردم در سراوان در اعتراض به كشته شدن سوخت بران به دفتر فرماندار سراوان حمله كردند كه منجر به حمله خشونت آمیز پلیس شد.

کمپین فعالان حقوق بشر در ایران اوایل ۱۳ اسفند اعلام کرد که “در جریان ناآرامی های اخیر در سیستان و بلوچستان” “دست کم 23 نفر توسط نیروهای جمهوری اسلامی کشته شدند”.