نهاد کتابخانه‌های عمومی

سجاد محمدیان، رئیس دفتر تحقیقات و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد که بزودی بزرگترین پروژه کتابخانه خاورمیانه بدون کتاب و پشتیبانی در فضای مجازی در تهران افتتاح می شود.

محمدیان توضیح داد که مقایسه سرانه مطالعه ایران با سایر کشورها اشتباه است زیرا زبان رسمی در کشور ما فارسی است و کتاب منتشر شده به فارسی خواهد بود.

در مورد فعالیت های دفتر تحقیقات و آموزش در کتابخانه های عمومی، وی توضیح داد: «اداره كل دفتر تحقيقات و كتابخانه های عمومی کشور از چند طريق گام های مفيدی را برای خوانندگان ايران برداشته است و به همين دليل پروژه هاي تحقيقاتی را با دانشگاه های كشور آغاز كرده ايم».

 

پروژه‌های فرهنگی ویژه برای معلولین، سالمندان و زنان خانه دار

 

وی افزود: «ما یک پروژه دانشگاهی برای تعریف اجتماعی چهار استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان با دانشگاه تبریز داریم و در تاریخ ۲۰ بهمن امسال با حضور نمایندگان مقام معظم رهبری، استاندار و دبیركل نهادهای اختتامیه برگزار خواهد شد».

رئیس دفتر تحقیقات و آموزش ادامه داشت: «با توجه به گروه های خاص مانند معلولان، افراد مسن، زنان خانه دار و سایر گروه های خاص جمهوری اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی پروژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را اجرا کرده است».

وی تاکید کرد: «محصول این پروژه ۱۵ سرویس بود که اعلام خواهد شد و طی هفته های آینده اعلام خواهد شد».

آقای سجاد همچنین گفت: «پروژه کتابخانه بی کتاب تهران در ماه های آینده در تهران افتتاح می شود و اولین و بزرگترین کتابخانه بدون کتاب در خاورمیانه خواهد بود».