کامیل احمدی
فرار کامیل احمدی از ایران

فرار کامیل احمدی از ایران، کاميل احمدی ، پژوهشگر ایرانی-بریتانیایی که پیش از این توسط دادگاه انقلاب تهران به جرم “همکاری با دولت متخاصم” به “هشت سال زندان” محکوم شده بود ، روز چهارشنبه ، ۱۵ بهمن در پست اینستاگرامی فرارخود از ایران را اعلام کرد .

فرار کامیل احمدی از ایران

کاميل احمدی ، پژوهشگر ایرانی-بریتانیایی که پیش از این توسط دادگاه انقلاب تهران به جرم “همکاری با دولت متخاصم” به “هشت سال زندان” محکوم شده بود ، روز چهارشنبه ، ۱۵ بهمن در پست اینستاگرامی فرارخود از ایران را اعلام کرد .

آقای احمدی ، که گفته می شود در بریتانیاست ، در اینستاگرام نوشت که او از طریق «مسیر صعب‌العبور کوهستانی و با پای پیاده» از ایران فرار کرد.

درآذرماه سال جاری ، امیر رئیسیان ، وکیل کاميل احمدی ، اعلام کرد که موکل وی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» به “هشت سال زندان” محکوم شده است.

کاميل احمدی به “نه سال حبس” و پرداخت 600 هزار یورو  نقدی محکوم شده

در همین حال ، خبرگزاری تسنیم نوشت که آقای احمدی به “نه سال حبس” و پرداخت 600 هزار یورو  نقدی محکوم شده و به اتهام “«تحصیل مال نامشروع حاصل از همکاری و اجرای مؤسسات برانداز در کشور» ” متهم شده است.

کاميل احمدی ، همچنین یک شهروند برتیانیایی ، پژوهشگر علوم اجتماعی ، برای اولین بار توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در خانه خود در تهران در تاریخ 11 آگوست 98 بازداشت شد و به بند دو الف زندان اوین منتقل شد.

وی پس از نزدیک به صد روز بازداشت موقت ، در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه همان سال با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی تا پایان دادگاه از زندان اوین آزاد شد.