آمریکا
وزیر خارجه پیشین آمریکا: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا است

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد ایران بزرگ ترین تهدید برای مردم آمریکا است و بر تشکیل ائتلاف برای ایجاد فشار بر ایران تاکید کرد.

دیروز، یکشنبه ۳ اسفند، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده فاش کرد که واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن ایران، اتحاد مهمی با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل ایجاد کرده است.

وی در اظهارات خود بر لزوم ادامه کشورش در اتحاد با عضویت در آن تأکید کرد زیرا این تنها راه فشار بر ایران است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با کانال آمریکایی “نیوز مکس” گفت که آمریکا ائتلافی را برای تحت فشار قرار دادن ایران ایجاد کرده است و این اتحاد شامل برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل است.

وی همچنین بر لزوم ادامه عضویت ایالات متحده در این اتحاد تأکید کرد، زیرا واشنگتن ضعیف فقط تهران را تشویق می کند و به مردم آمریکا آسیب می رساند.

مایک پمپئو اضافه کرد که مقامات آمریکا فهمیدند كه بزرگترین تهدید برای مردم آمریكا تروریسم ایرانی است. وی نیز خاطرنشان كرد كه بزرگترین دوست و متحد ایالات متحده آمریكا در منطقه مردم اسرائیل بود.

وزیر خارجه جدید آمریکا در دولت جو بایدن، آنتونی بلینکن، با انتقاد از سیاست های مایک پمپئو، و دونالد ترامپ علیه ایران، گفت که سیاست “فشار حداکثر” آنها علیه ایران یک بار دیگر بی فایده است.