بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران ، ایران ایر ، قصد دارد ٢٠٠٠ کارمند خود را اخراج مى کند

قابل توجه است که صنعت هواپیمایی ایران به دلیل تحریم های آمریکا و ویروس کرونا شرایط سختی را پشت سر گذاشته است كه نیمی از ناوگان حمل و نقل هوایی به دلیل “کمبود قطعات یدکی” مورد نیاز کشور قابل استفاده نیست , نیمه دیگر این صنعت به دلیل فشارهای مالی ١١ ماه گذشته در آستانه “ورشکستگی” است.

استراتژی مدیران بزرگترین شرکت هواپیمایی دولتی ایران (ایران ایر) برای مقابله با این وضعیت اخراج کارگران است.

کارگران و کارمندان شرکت هواپیمایی ایران ایر ، در نامه ای که توسط رسانه های محلی ایران منتشر شده ، از سیاست اخراج همکاران خود توسط مدیر عامل شرکت خبر داده اند كه و آنها نوشتند: “در حال حاضر ، بیش از ٢٠٠٠ کارمند یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی در حال تسویه حسابهای مخفیانه و جدا کردن دائمی آنها قبل از شروع سال جدید ایرانی هستند.

در این نامه آمده است كه كارگرانی كه از كار اخراج شده و یا در معرض اخراج قرار دارند با قراردادهای موقت تعیین شده اند.

اخراج کارمندان ایران ایر پس از آن انجام می شود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آوریل گذشته اعلام کرد که “هیچ شرکت حمل و نقل حق اخراج کارگران و کارمندان خود را ندارد و اگر این شرکت چنین کاری انجام دهد ، تمام مزایا و امکانات را از دست خواهد داد. “

بیکاری در ایران

بیکاری در ایران

بحران بیکاری در ایران در میان کمبود فرصت های شغلی و سطح پایین زندگی به دلیل عدم موفقیت در سیاست های دولت و شیوع ویروس کرونا بدتر شده است.

نرخ بیکاری در سال گذشته با احتساب افرادی که امید خود را برای یافتن کار از دست داده اند ، به ۲۴ درصد رسید

بر خلاف ارقام قبلی اعلام شده توسط دولت ایران ، گزارشی از سوی مرکز تحقیقات مجلس ایران نشان داد که نرخ بیکاری در این کشور دو برابر رقمی است که قبلاً از سوی مقامات اعلام شده بود.