همزمان با نگرانی شهروندان ، ایران کارزاری را به نفع واکسن محلی کرونا آغاز می کند

در اجرای دستور رهبر جمهورى اسلامى علی خامنه ای برای ممنوعیت واردات “واکسن انگلیس و آمریکا” برای کرونا ، برخی از رسانه ها و مقامات رژیم ایران کارزاری را برای حمایت از واکسن محلی کرونا و تبلیغ علیه واکسن های خارجی آغاز کردند.

برخی از نظرسنجی های رسانه های اجتماعی سلامت ، تردید قابل توجهی در مورد واکسن محلی کرونا و تمایل بالاتر به واکسن های خارجی در بین شهروندان را نشان می دهد.

کانال ایرانی “متخصصان بهداشت ایرانی” در “تلگرام” ، که نزدیک به ۴۲ هزار دنبال کننده دارد و اخبار مربوط به پزشکی و بهداشتی را پخش می کند ، نظرسنجی را بین اعضای کادر پزشکی انجام داد

در این نظرسنجی ، ۳۶ درصد از افراد موافق تزریق “فقط واکسن مصوب خارجی” هستند.  بیش از ۶۷۰۰ نفر در نظرسنجی شرکت کردند

همزمان با نگرانی شهروندان ، ایران کارزاری را به نفع واکسن محلی کرونا آغاز می کند

ایران کارزاری را به نفع واکسن محلی کرونا آغاز می کند

در مقابل ، پزشکان و پرستارانی که می گویند فقط واکسن ایرانی دریافت کرده اند تنها ۱۰ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دهند.

کیانوش جهانپور ، رييس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ، در حساب توئیتر خود نوشت که سازمانی به نام “مرکز نظرسنجی ایران” در یک نظرسنجی اعلام کرد که “۷۲ درصد مردم” واکسن کرونا ایرانی تزریق می شود.

یک خانم ٧٠ ساله گفت: “من ترجیح می دهم به ویروس کرونا ویروس آلوده شوم و بمیرم تا اینکه موش واکسن را آزمایش کند. نمی دانم از کجا آمده است.”

یک پرستار در یک مرکز درمانی گفت: این نگرانی برای ما به عنوان کادر پزشکی وجود دارد که اگر این واکسن ها به طور علمی آزمایش نشوند ، می توانند سیستم بهداشتی را از بین ببرند و هیچ کس به این موضوع توجه نمی کند.

قابل ذکر است که در روزهای گذشته صداوسیمای جمهوری اسلامی ايران و مقام هاى و رسانه هاى حکومت اخباری علیه واکسن کرونای فایزر-بیونتک و مدرنا منتشر کرده‌اند که به امکان فلج شدن و تغییر ژنتیکی،‌ کارگذاری جی‌پی‌اس در بدن افراد و ادعاهای تاییدنشده دیگر اشاره می‌کند.