قصه‌های کودکانه

تعطیلی گاه به گاه کتابفروشی‌ها و بازارها به دلیل محدودیت های رفت وآمد در شهرهای ایران پس از شیوع اپیدمی کرونا، میزان انتشار کتاب و قصه‌های کودکانه و نوجوان کاهش چشمگیری یافته است.

 در این دوره، ناشران به طور کلی به دلیل ضعف اقتصاد بازار است، به سرمایه گذاری در کارهای به اصطلاح تجربی انتشار به صورت مجازی، تمایل بیشتری به چاپ آثار ترجمه شده نشان دادند.

در این گزارش، برخی از کتابها و داستانهایی را نشان می دهیم که دارای معانی و ارزشهای خوبی هستند و برای کودکان و نوجوانان جدید است که پس از چاپ در نمایشگاه محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

از میان آثار خوب منتشر شده در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه “گزیده شعر ما” است که ویژه نوجوانان طراحی شده است.

در حوزه داستان و  قصه‌های کودکانه ، این انتشارات اخیراً کتابی را منتشر کرده اند به نام “درخت آرزوها”، تمثیلی که از مهاجران در سرزمین دیگری می گوید.

 این داستان توسط کاترین اپلگیت نوشته و با ترجمه بهار علیزاده‌ صبور برای مخاطبان فارسی زبان و سرگرم کننده بود و در بین خوانندگان بسیار محبوب بود.

در حالی که پسر یا دوستتان به کتاب های علمی علاقه دارد، کتاب “ظهور و سقوط دایناسورها” نوشته استیون ال پروساتی می تواند انتخاب خوبی باشد.

این كتاب که توسط انتشارات فاطمی منتشر شده و ترجمه شده توسط نرگس کریمیان است، داستان انقراض دایناسورها را روایت می کند.

در همان مطالب، انتشارات فاطمی گروه مشابهی را برای کودکان منتشر کرد که در آنها به زبان ساده تری در مورد موجودات مختلف صحبت می کند و کتابهایی مانند “درباره دایناسورها”، “در سیاره زمین”، “درباره حشرات”، “درباره خزندگان” و دیگران را منتشر می کند.