علی مطهری
علی مطهری: حوادث آبان ۹۸ فاجعه بود، باید روحانی ساقط می‌شد

علی مطهری: حوادث آبان ۹۸ فاجعه بود، باید روحانی ساقط می‌شد، علی مطهری ، نماینده مجلس دهم ، حوادث آبان ۹۸ را “فاجعه” توصیف کرد و گفت که دولت روحانی در این “پرونده تلخ” عملکرد ضعیفی داشته و “بسیار اشتباه” و در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود».

علی مطهری: حوادث آبان ۹۸ فاجعه بود، باید روحانی ساقط می‌شد

علی مطهری ، نماینده مجلس دهم ، حوادث آبان ۹۸ را “فاجعه” توصیف کرد و گفت که دولت روحانی در این “پرونده تلخ” عملکرد ضعیفی داشته و “بسیار اشتباه” و در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود».

وی در مصاحبه ای که روز یکشنبه ، 24 اسفند در روزنامه خراسان منتشر شد ، تأکید کرد که رفتار دولت در هنگام افزایش قیمت بنزین باعث شده مردم احساس بی‌احترامی» کنند.

کشته شدن ۲۳۰ نفر به‌خاطر اعتراض قابل قبول نیست

نماینده سابق مجلس همچنین رفتار معترضان به گرانی بنزین را “بسیار بد” توصیف کرد و گفت: “مقامات خود گفته اند که 230 نفر کشته شده اند ، که این در جمهوری اسلامی غیرقابل قبول نيست.”

طرح افزایش قیمت بنزین در آبان 98 که با اعتراضات گسترده در ده ها شهر و شعارهایی علیه سیاست های جمهوری اسلامی همراه بود ، با سرکوب گسترده مقامات امنیتی و انتظامی روبرو شد. 1500 نفر کشته شدند.

مقامات دولت ایران هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان و زخمی ها و همچنین تعداد بازداشت شدگان ارائه نکرده اند و برخی مقامات تلویحاً تعداد آنها را 230 کشته تخمین زده اند.

آقای مطهری همچنین اظهار داشت که پس از ماجرای آبان قصد برکناری وزیر کشور را داشت و گفت: “آنها اجازه ندادند.”