مولوی عبدالحمید: خیلی‌ها برای یک میلیون، حبس و اعدام می‌شوند
مولوی عبدالحمید: خیلی‌ها برای یک میلیون، حبس و اعدام می‌شوند

مولوی عبدالحمید: خیلی‌ها برای یک میلیون، حبس و اعدام می‌شوند؛ در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۹ خرداد در شهر زاهدان، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت، به موضوعاتی مانند کولبری، سوخت‌بری و جرایم خرد مواد مخدر در مناطق محروم ایران اشاره کرد. ایشان به علت فقر و نبود شغل، این جرائم را به عوامل موثر در این مناطق نسبت داد. عبدالحمید اسماعیل‌زهی تصریح کرد که به خاطر مبالغ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ و ۲ میلیون تومان، بسیاری از افراد به زندان محکوم و حتی اعدام می‌شوند.

مولوی عبدالحمید: خیلی‌ها برای یک میلیون، حبس و اعدام می‌شوند

در خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۹ خرداد، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، عواملی مانند سوخت‌بری، کولبری و حتی فروش مواد مخدر را به علت نبود شغل و کسب درآمد کافی برای معاش ذکر کرد. ایشان به این نکته اشاره کرد که مردم در تلاشند تا به هر ترتیبی بتوانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند و برای کسب درآمد و تأمین معیشت، به این اقدامات می‌پردازند.

در ادامه، اسماعیل‌زهی به این موضوع اشاره کرد که اعدام متهمان جرایم مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاکنون، نتوانسته جلوی توزیع و مبارزه با این مشکل را در کشور به طور کامل بگیرد.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در ادامه خطبه‌های خود اظهار داشت: “مردم در شرایط خشکسالی و درون‌زمینها به دلیل فقر و نبود شغل، به فعالیت‌هایی مانند سوخت‌بری و کولبری می‌پردازند که این واقعیت برای همه غم‌انگیز است.” وی بیان کرد که به خاطر کسب درآمد کمتر از ۵۰۰ هزار تا ۱ و ۲ میلیون تومان، بسیاری از افراد به زندان محکوم و حتی اعدام می‌شوند.

جمعه خونین

امام جمعه اهل سنت زاهدان به این صورت یادآوری کرد: “از آنجایی که به شهادت جمعه خونین زاهدان هنوز رسیدگی عاجل و فوری نشده است و هنوز به جایی نرسیده‌ایم، باید تا آخرین قطره خون خشک نشده، شما قاتلان را قصاص می‌کردید و عدالت را اجرا می‌کردید، زیرا اجرای عدالت سکون و آرامش را به همراه دارد.”