افشای نامه‌ خيلی محرمانه درباره قاسم سلیمانی
افشای نامه‌ خيلی محرمانه درباره قاسم سلیمانی

افشای نامه‌ خيلی محرمانه درباره قاسم سلیمانی؛ گروه هکری “قيام تا سرنگوني” مستند جديدی از اطلاعات نفوذی به سيستم‌های سازمان رياست‌جمهوری ايران منتشر كرده است. اين مستند آشكار می‌سازد كه ايران برای ماه‌ها پيش تلاش می‌كرده است تا اسدالله اسدي و حميد نوری را بازگرداند و همچنين شكايتی درباره قتل قاسم سليمانی، فرمانده پيشين نيروی قدس سپاه، از آلمان داشته باشد.

افشای نامه‌ خيلی محرمانه درباره قاسم سلیمانی

نامه‌ای “خیلی محرمانه” که از سوی رئیس مرکز امور حقوقی معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری ایران به معاونان حقوقی وزارت خارجه و وزارت اطلاعات ارسال شده بود، در روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد توسط گروه هکری “قیام تا سرنگونی” در حساب تلگرامی خود منتشر شد.

https://t.me/ghyamsarnegounie/182

در نامه‌ای که در تاریخ ۲۰ آبان سال پیش نوشته شده و به عنوان گزارش جلسه‌ای از چند روز قبل معاونت حقوقی دفتر ریاست‌جمهوری تهیه شده است، آمده است که در پرونده کشته‌شدن قاسم سلیمانی، یک یادداشت برای دولت آمریکا تهیه شده است. در این یادداشت، واشنگتن به مهلت یک ماه داده شده تا “عوامل و سران” حمله به قاسم سلیمانی را “محاکمه یا استرداد” کنند.

ارجاع پرونده کشته‌شدن قاسم سلیمانی

به استناد این نامه، ايران قصد داشت پس از انقضای مهلت یک ماهه، “تدابیر لازم” را برای ارجاع پرونده کشته‌شدن قاسم سلیمانی به دیوان بین‌المللی دادگستری اتخاذ نماید.

همچنین، به طبق این نامه، “دادستانی عراق” قرار جلب برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، صادر کرده است، اما هنوز ابلاغ نشده است.