فاطمه معتمدآریا

ممنوع الخروجی فاطمه معتمدآریا و تیم نمایش “بچه” از ایران دلیل لغو اجراش در جشنواره‌ای در وین است.

لغو یک اجرای مهم در یک جشنواره به دلیل ممنوع الخروجی فاطمه معتمدآریا، بازیگر اصلیش

ممنوع الخروجی فاطمه معتمدآریا دليل لغو اجراى نمايش است. کارگردان نمایش “بچه” افسانه ماهیان است، و نویسنده آن نویسنده زن معروف نغمه ثمینی است.

قرار بود در جشنواره “وینرفست فوخن” طی چهار شب چهار اجرا داشته باشد، اما این فستیوال از لغو اجرای آن اعلام کرد. و این لغو به دلیل اینکه بازیگر اصلیش، فاطمه معتمدآریا اجازه خروج از ایران ندارد. تا حالا اطلاعاتی درمورد دليل این ممنوع الخروجی نیست.
البته نه تنها معتمدآریا ممنوع الخروج شد، بلکه کل تیم نمایش. متاسفانه جمهوری اسلامی ارزش هنر و بازیگری را قدردانی نمی‌کند.

مهران نائل یکی از بازیگران نمایش در آکانت شخصی خود در اینستاگرام نوشت که آنها از چند شب پیش در فرودگاه تهران مانع خروج آنها شدند. و به گفته نائل قرار است یک فیلم از اجراهای قبل همین نمایش در جشنواره به نمایش گذاشته شود.

فاطمه معتمدآریا کیست؟

فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر است. در ۷ آبان ماه سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. نام اصلیش سیمین، و از چهره‌های معروف دنیای هنر در کل جهان به شمار میرود.

او فارغ التحصیل بازیگری از دانشسرای هنر تهران است. در کلاس‌های موسیقی، نقاشی، فیلمسازی، تئاتر، و غیره شرکت کرد.

کار بازیگری او از سال ۶۴ با فیلم جدال به کارگردانی محمدعلی سجادی آغاز شد. بعدا ادامه داد و تونست به کارهای زیادی شرکت کند و جوایز معتبری دریافت کرد.