رونمایی نیروی هوافضای سپاه از یک موشک
رونمایی نیروی هوافضای سپاه از یک موشک "هایپرسونیک" به نام "فتاح"

رونمایی نیروی هوافضای سپاه از یک موشک “هایپرسونیک” به نام “فتاح”؛ سپاه پاسداران در روز سه‌شنبه، ۱۶ خرداد، یک موشک را معرفی کرد که آن را به عنوان یک موشک “هایپرسونیک” توصیف کرد. موشک‌های هایپرسونیک، نوعی موشک مافوق صوت هستند که قادرند با سرعتی تا ۱۵ برابر سرعت صوت حرکت کنند.

رونمایی نیروی هوافضای سپاه از یک موشک “هایپرسونیک” به نام “فتاح”

ولت ایران و مسئولان سپاه پاسداران ادعا کرده‌اند که موشک به نام “فتاح” قادر است “از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور کند”. با این حال، آن‌ها هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده‌اند.

https://twitter.com/Tasnimnews_Fa/status/1665989855065587712?s=20

 

 

مطابق اعلامات، موشک “فتاح” دارای بردی برابر با ۱۴۰۰ کیلومتر است و سرعت آن ۱۳ ماخ می‌باشد. موتور این موشک از نوع کروی بوده و از سوخت جامد استفاده می‌کند.

به گزارش‌ها، در نیروی هوافضای سپاه پاسداران، موشک “فتاح” با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، رونمایی شده است. نام این موشک نیز توسط رهبر ايران انتخاب شده است.

خورشید امروز با “فتاح” طلوع می‌کند

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در یک توئیت اعلام کرده است: “طلوع سه‌شنبه، طلوع خورشید در یک روز عادی نیست. خورشید امروز با “فتاح” طلوع می‌کند.”

آقای حاجی‌زاده در ماه آبان گذشته ادعا کرده بودند که این موشک جدید قادر است به سادگی از هر سامانهٔ سپر موشکی عبور کند و نمی‌بینم که در آیندهٔ نزدیک فناوری‌هایی پیدا شوند که بتوانند به آن مقابله کنند.