کامیل احمدی

رسانه های ایرانی گزارش دادند كه کامیل احمدی ، شهروند ایرانی-انگلیسی و محقق علوم اجتماعی از سوی دادگاه انقلابی در تهران به ۹ سال زندان و جریمه ۶۰۰ هزار یورویی به جرم “همکاری با دولت دشمن” محكوم شد.

در همین حال ، وکیل امیر رئیسیان روز یکشنبه ، سیزدهم دسامبر در توئیتی نوشت که موکل وی به اتهام “همکاری با یک دولت دشمن” از سوی دادگاه انقلاب تهران به “هشت سال زندان” محکوم شد.

و دو رئیس جمهور افزودند که او به قضاوت موکلش اعتراض خواهد کرد.

کامیل احمدی به “کسب پول غیرقانونی از طریق همکاری با نهادهایی که می خواهند رژیم را سرنگون کنند” متهم شد.

احمدی برای اولین بار توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در خانه خود در تهران در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۱۹ دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

وی پس از نزدیک به صد روز بازداشت موقت ، در تاریخ ۱۸ نوامبر همان سال با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

کامیل احمدی در نقده ، مهاباد متولد شد. وی پس از گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه های معتبر انگلیس در مورد مسائل زنان و کودکان ، اقلیت های قومی و جنسی به ایران بازگشت و در سال های اخیر تحقیقاتی را در زمینه “ختنه زنان” ، “ازدواج کودکان” و “ازدواج سفید” در ایران انجام داد.

در سال ۲۰۱۸ ، نویسنده و محقق دو ملیتی جایزه بنیاد جهانی صلح در ادبیات و علوم انسانی را از دانشگاه جورج در واشنگتن به دلیل تحقیقات و فعالیت های خود در زمینه آسیب های اجتماعی دریافت کرد.