حسن روحانی
حسن روحانی: رفع تحریم‌ها از اهداف مهم دولت است

حسن روحانی: رفع تحریم‌ها از اهداف مهم دولت است، رئیس جمهور ایران لغو تحریم ها و غلبه بر کرونا را “دو هدف مهم” دولت وی در چهار ماه باقیمانده دولت یازدهم عنوان کرد و گفت که ایران در حال حاضر بابت تحریم‌ها «خسارت» درخواست نمی‌کند.

رفع تحریم‌ها از اهداف مهم دولت است

رئیس جمهور ایران لغو تحریم ها و غلبه بر کرونا را “دو هدف مهم” دولت وی در چهار ماه باقیمانده دولت یازدهم عنوان کرد و گفت که ایران در حال حاضر بابت تحریم‌ها «خسارت» درخواست نمی‌کند.

حسن روحانی در اولین جلسه کابینه در سال 1400 چهارشنبه چهارم فروردین گفت: ویروس کرونا و تحریم ها دو هدف مهم برای ما در این چهار ماه است و ما هر روز تلاش می کنیم تا تحریم های را لغو کنیم.

رئیس جمهور ایران به بیانات رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود ، همانطور که علی خامنه ای صریحاً اظهار داشت: “اگر (طرف های غربی) به طور جدی و واقع بینانه به تعهدات خود برگردند ، ما به تمام تعهدات خود باز خواهیم گشت”.

ايران پس از خروج آمریکا از برجام به صورت تدریجی از تعهدات هسته‌ای خود عدول کرده است

روحانی ، که پیش از این از وزیر خارجه و دیگر مقامات جمهوری اسلامی خواسته بود “خسارت” برای خروج آمریکا از شورای امنیت را جبران کند ، گفت: “در حال حاضر ، ما قصد نداریم مسئله ای را مطرح کنیم که تا چه حد تحت تأثیر قرار گرفته اند و مقامات دولتی آن را پیگیری خواهند کرد. “بنابراین کلام واضح است.

وزیر امور خارجه ایران در سوم اسفند در مصاحبه تلویزیونی گفت كه پس از لغو تحریم های آمریكا و بازگشت به توافق هسته ای 2015 ، انتظار می رود كه دولت بایدن “غرامت” 1 تریلیون دلار خسارت به اقتصاد ایران را بپردازد.

ایران از ماه اردیبهشت 98 ، یک سال پس از خروج ایالات متحده از آژانس بین المللی انرژی اتمی ، به تدریج از تعهدات هسته ای خود عدول کرده و از اوایل اسفند 99 ، علاوه بر تعلیق اجرای پروتکل الحاقی ، سانتریفیوژهای پیشرفته تری برای غنی سازی به خدمت گرفته است