گزارش تکان دهنده از شکنجه و خشونت جنسی معترضان بازداشت‌شده در ایران
گزارش تکان دهنده از شکنجه و خشونت جنسی معترضان بازداشت‌شده در ایران

گزارش تکان دهنده از شکنجه و خشونت جنسی معترضان بازداشت‌شده در ایران؛ سی‌ان‌ان در گزارشی تحقیقاتی، روز دوشنبه، نیروهای جمهوری اسلامی را به خشونت و آزار جنسی معترضان ایرانی در بازداشتگاه‌ها متهم کرد.

گزارش تکان دهنده از شکنجه و خشونت جنسی معترضان بازداشت‌شده در ایران

نویسندگان این گزارش می‌گویند که گزارش‌های متعددی از خشونت جنسی علیه معترضان در ایران دریافت کرده‌اند و روایت‌های بسیاری از این قربانیان خشونت جنسی را شنیده‌اند که حداقل یک مورد آن شرح تجاوز به پسری نوجوان است و قربانی دیگری به شدت مجروح شده است.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از منابع آگاه که با قربانیان صحبت کرده‌اند، نوشته است که ماموران جمهوری اسلامی از برخی صحنه‌های خشونت جنسی فیلم تهیه کرده و آن را به ابزاری برای باج‌گیری و ساکت کردن معترضان تبدیل کرده‌اند. مقامات ایرانی به درخواست CNN برای پاسخ به این اتهامات پاسخی ندادند.

نیروهای امنیتی ایران خانم عباسی را مورد شکنجه و خشونت جنسی قرار داده اند

از جمله این گزارش به پرونده دختر ۲۰ ساله ای به نام آرمیتا عباسی ساکن کرج می پردازد که به دلیل نوشته های اعتراض آمیز علیه نظام جمهوری اسلامی در شبکه های اجتماعی بازداشت شده و دولت ایران در اطلاعیه خود مدعی شده است. که او یکى از “رهبران اغتشاشات” (اعتراضات) است و پلیس “۱۰ کوکتل مولوتف” را از آپارتمان او کشف کرد.

سی ان ان نوشت از این اطلاعیه به نظر می رسد قوه قضائیه ایران برای این دختر ۲۰ ساله مجازات سنگینی در نظر گرفته است اما این اطلاعیه نیز با هدف تکذیب مدارک افشاشده‌ای شده در اینستاگرام بوده که سروصدا به پا کرده است.

این مدارک شامل مکالمات پزشکان از طریق سرویس پیام خصوصی اینستاگرام است که نشان می دهد نیروهای امنیتی ایران خانم عباسی را مورد شکنجه و خشونت جنسی قرار داده اند.