کرونا در ايران
کرونا در ايران؛ مشاهده مواردی از ابتلا به قارچ سیاه در تهران

مشاهده مواردی از ابتلا به قارچ سیاه در تهران، یکی از اعضای کمیته علمی  ستاد مقابله با کرونا ، کرونا  در ایران مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران گزارش داد.

مشاهده مواردی از ابتلا به قارچ سیاه در تهران

یکی از اعضای کمیته علمی  ستاد مقابله با کرونا ، کرونا  در ایران مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران گزارش داد.

مسعود مردانی به خبرگزاری برنا گفت که هیچ موردی به طور رسمی گزارش نشده است ، اما “موارد فردی” وجود دارد که یک بیمار کرونایی بهبود پیدا کرده ، اما “به دلیل داروهای کورتون و دگزامتازون به عفونت قارچی یا هوی مایکوزین مبتلا شده است.”

به گفته این مقام مسئول ، این بیماری یک عارضه شایع نیست ، اما اگر یک عفونت قارچی تهاجمی در جامعه گسترش یابد ، مانند هند که در حال حاضر در یک وضعیت خطرناک قرار دارد و بروز بیماری کرونا به شدت افزایش می یابد ، منجر به مرگ می شود. “از آنجایی که بی‌حساب و کتاب کورتون و دگزامتازون تجویز می‌کنند، عفونت قارچی به وجود آمده است.”

هند پس از ایالات متحده بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان را دارد

هند پس از ایالات متحده بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان را دارد و همزمان بیماری کشنده دیگری نیز در این کشور گزارش شده است که قبلاً نادر بود و و هزاران نفر از مبتلایان یا بهبودیافتگان کرونا درگیر عفونت «قارچ سیاه» شده‌اند.

یکی از اعضای کمیته علمی در مقر کرونا به پزشکان توصیه کرد در صورت تجویز طولانی مدت کورتون یا دگزامتازون ، بیماران خود را تحت نظر بگیرند.

در همان زمان ، خبرگزاری فارس به نقل از ناهید خداکرمی گزارش داد که از اسفند سال 98 تا اول خرداد 1400  ، نزدیک به 31000 نفر از کرونا در تهران کشته شده اند که از این تعداد 18512 نفر مرد و 12168 نفر زن بوده اند.