چرا شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت کناره‌گیری كرد؟
چرا شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت کناره‌گیری كرد؟

پس از آن که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، شعری از محتشم کاشانی در صفحه توییترخود منتشر کرد، خبرهای نزدیک به نهاد نور نیوز اعلام کردند که کناره‌گیری او از این سمت “قطعی” است.

کناره‌گیری شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت

علی شمخانی که تقریباً ۱۰ سال است در سمت دبیر شورای عالى امنیت ملی حضور دارد، یک بیت از محتشم کاشانی را در توییتر خود منتشر کرد. این بیت می‌گوید: “حرفی که در حجاب ز گفت و شنود بود، آخر به رمز گفت و به ایما شنود و رفت”.

با استناد به شعر «معنادار» از محتشم کاشانی، نورنیوز همچنین گزارش داد که طی هفته‌های اخیر در محافل مختلف، شایعات زیادی درباره قصد علی شمخانی برای ترک سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی در حال گسترش بود.

احتمالاً “علی‌اکبر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شود

در همان زمان، صابرین‌نیوز، یک رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، در یک پست “غیررسمی و تایید نشده” در تلگرام نوشت که احتمالاً “علی‌اکبر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالى امنیت ملی منصوب شود”.

پس از قتل مهسا امینی به دست پلیس امنیت اخلاقی و آغاز خیزش انقلابی، حمید رسایی، یکی از فعالان جریان اصولگرا، از جمله افرادی بود که خواستار برکناری شمخانی برای مدیریت بهتر سرکوب اعتراضات شد.

چرا شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت کناره‌گیری كرد؟

با توجه به یک فایل صوتی که در آن صدای حمید رسایی، نماینده سابق مجلس، قابل شنیدن است، او خواستار برکناری شمخانی به منظور مدیریت بهتر در سرکوب اعتراضات می‌شود.

رسایی ادعا می‌کند که مقام‌های مختلف در نهادهای مختلفی که با آنها صحبت کرده است، دلیل ناکامی در سرکوب خیزش انقلابی ایرانیان علیه حكومت را به عملکرد علی شمخانی برمی‌گردانند و “آدرس دبیر شورای عالى امنیت ملی را می‌دهند”.