راهنمای کامل برای تهیه ناگت مرغ لذیذ و خانگی به سبک رستوران
راهنمای کامل برای تهیه ناگت مرغ لذیذ و خانگی به سبک رستوران

راهنمای کامل برای تهیه ناگت مرغ لذیذ و خانگی به سبک رستوران؛ ناگت مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای فست فود است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. اما شما هم می‌توانید این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید و لذت ببرید. در این مقاله، طرز تهیه ناگت مرغ لذیذ به سبک رستوران را به شما آموزش می‌دهیم. این طرز تهیه ساده و در عین حال خوشمزه را می‌توانید با استفاده از مواد اولیه ساده در خانه تهیه کنید. بیایید با هم به مراحل تهیه این دستور پرداخته و از نتیجه‌ی حاصل لذت ببریم.

راهنمای کامل برای تهیه ناگت مرغ لذیذ و خانگی به سبک رستوران

مواد لازم:

2 عدد سینه مرغ بدون پوست
2 تا 3 قاشق غذاخوری نمک
1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
1 قاشق چایخوری پودر آویشن
1 قاشق غذاخوری نمک مایع
2 تا 3 تکه نان تست (یا نان خشک)
2 عدد تخم‌مرغ
1/2 لیوان آرد سفید
روغن مایع برای سرخ کردن

روش تهیه:

ابتدا سینه مرغ را با آب بشویید و خشک کنید. سپس آن را به شکل نازک برش دهید. می‌توانید از سینه مرغ مجمد استفاده کنید و قبل از شروع به تهیه آن را بگذارید تا کمی روی آب خارج شود.

در یک ظرف مسطح، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را با هم مخلوط کنید.

سینه مرغ برش داده شده را در مخلوط نمک و ادویه‌ها بریزید و به خوبی هم بزنید تا سینه مرغ به ادویه‌ها پوشیده شود. اجازه دهید سینه مرغ حداقل 15 تا 20 دقیقه در این مخلوط خیس بشود تا طعم و مزه بهتری بگیرد.

در یک ظرف دیگر، تخم مرغ را بشکنید و با هم بزنید تا همگن شود.

نان تست را به اندازه‌ی کوچکی خرد کنید یا نان خشک را در یک فره بریزید و خرد کنید تا به صورت تره تره شود.

سینه مرغ را ابتدا در آرد سپس در تخم‌مرغ و در آخر در نان تست خرد شده یا نان خشک کف کنید، به طوری که همه‌ی سطح مرغ پوشیده شود.

در یک ماهیتابه یا ماهیتاژ، روغن را گرم کنید. مقدار روغن باید کافی باشد تا ناگت مرغ در داخل آن غوطه ور شود.

ناگت‌های مرغ را به تعدادی که می‌خواهید در ماهیتابه بچینید و آن‌ها را به مدت 5 تا 6 دقیقه از هر دو طرف سرخ کنید تا طلایی و آماده‌ی سرو شدن شوند.

ناگت‌های مرغ را روی کاغذ آبسرده بچینید تا روغن اضافی جذب شود.

ناگت‌های مرغ سرخ شده را با سس مایونز یا سس سیر و کچاپ سرو کنید. می‌توانید با سالاد و یا سیب‌زمینی سرخ کرده نیز سرو کنید.

ناگت مرغ شما حاضر است! اکنون می‌توانید این غذای خوشمزه را به سبک رستوران در خانه لذت ببرید. امیدواریم که این دستور آشپزی برای شما مفید و لذت‌بخش باشد. عالی می‌شود که دستور تهیه ناگت مرغ را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از آن استفاده کنند.